رئیس مرکز ارتباطات مردمی 122 این شرکت از واگذاری اولین انشعاب آب و فاضلاب بصورت غیرحضوری از طریق سامانه 122 خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت ،حمیدرضا ناطقی رئیس مرکز ارتباطات مردمی 122 آبفای گیلان با اشاره به اهداف دولت الکترونیک اظهار داشت: در راستای اهداف این دولت و جلوگیری از خطرات و ترددهای غیرضروری سفرهای درون شهری همشهریان، با هدف ارائه خدمات غیرحضوری سامانه 122 راه اندازی و اولین انشعاب آب و فاضلاب بصورت غیرحضوری واگذار شد.
ناطقی با برشمردن اقدامات شرکت آبفای گیلان در راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی 122 ، بازديد از شرکت های موفق در سطح کشور ، برگزاری جلسات توجیهی با مديران امور با محوريت 122، ايجاد کارگروه پياده سازی و اجرای ساختار 122و بازسازی و تجهیز ساختمان این مرکز را از اهم آن عنوان کرد.
وی همچنین خريد نرم افزارها، سخت افزارها و ايجاد بسترهای مخابراتی و شبکه ،استقرار و آموزش 17 اپراتور در شیفت های کاری 24 ساعته، وارد مدار نمودن تماس های مردمی از کل استان به مرکز 122، ثبت حوادث آب و فاضلاب بصورت نرم افزاری و ارجاع آن به مناطق (50 شهر) ، ثبت تصاویر قبل و بعد رفع حادثه بصورت Online در نرم افزار سامعه (موبايل) و رديابی خودروی اکيپ ها با GPS بصورت Online را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد.
وی با تشریح روند واگذاری خدمت فروش از طریق سامانه 122 اظهار داشت: پس از تماس متقاضی با این سامانه و دریافت کد رهگیری ، نام ارزیاب شرکت و زمان بازدید آن به متقاضی پیامک شده و پس از بازدید و دریافت مدارک ، هزینه به متقاضی اعلام می شود و با ثبت وصولی وجه در سیستم مشترکین ، نسبت به نصب انشعاب اقدام خواهد شد.
گفتنی است از خدمات 22 گانه شرکت های آب و فاضلاب به متقاضیان در حال حاضر سه خدمت فروش انشعاب آب، فروش انشعاب فاضلاب و فروش انشعاب آب و فاضلاب و همچنين اعلام کارکرد کنتور و دريافت صورتحساب راه اندازی شده است و بزودی این مرکز بصورت رسمی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.