نمایندگان بافق، خمینی‌شهر و زابل از پاسخ‌های علی ربیعی به دو سوال‌شان درباره مشکلات اعضای شوراهای کارگری قانع شدند.

به گزارش ندای گیلان،محمدرضا صباغیان نماینده بافق و مهریز، سیدمحمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر و حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز چهارشنبه 10‌آبان پارلمان از پاسخ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دو سوال مشترکشان قانع شدند.

بر این اساس محمدرضا صباغیان که به نمایندگی از سوال کنندگان سخن می گفت اعلام کرد که به شرط آنکه وزیر رفاه قول ظرف یکماه مساله اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان را حل کند از پاسخ ربیعی قانع می‌شود.

بنابر این گزارش صباغیان، ابطحی و دهمرده در سوال خود از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسیده بودند که چرا در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان علی‌رغم انتظارات به حق جامعه کارگری از طرف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام موثری صورت نمی‌گیرد؟

نمایندگان بافق و مهریز، خمینی‌شهر و زابل همچنین در سوال دیگری از علی ربیعی خواسته بودند که با توجه به اصل 26 قانون اساسی و فصل 6 قانون کار و اهمیت تشکیل تشکل‌های کارگری، اقدامات صورت گرفته درباره این امر مهم را در چهار سال گذشته به تفکیک هر چهار ساله به شکل نموداری و مقایسه‌ای با چهار سال قبل از مسئولیت خویش ارائه کند.