مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری گیلان گفت: نقش مهم روستاها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و توسعه واقعی بر هیچکس پوشیده نیست.

به گزارش ندای گیلان،فاطمه رفیعی در همایش دهیاران زن استان گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، با گرامیداشت  ایام بزرگداشت مقام زن و میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: بهترین توسعه برای یک کشور توسعه پایدار و متوازن است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان توسعه پایدار و متوازن را توسعه ای دانست که در عین تامین نیازهای نسل حاضر، توانایی نسل های آینده را در تامین نیازها به مخاطره نیاندازد و افزود: توسعه پایدار بجای یکسونگری، همه جنبه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی را به طور یکجا در نظر می گیرد.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف توسعه پایدار در عرصه عمل و اجرا در چارچوب برنامه ریزی توسعه یکپارچه اجتماعی(محلی و منطقه ای)امکان پذیر است، تصریح کرد: در برنامه ریزی اجتماعات محلی و در یک فرایند توسعه از پایین تا بالا بیشتر احتمال می رود که ابعاد توسعه پایدار مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد:برای دست یابی به توسعه نیازمند توسعه پایدار روستایی هستیم و نقش مهم روستاها برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و توسعه واقعی بر هیچکس پوشیده نیست.

رفیعی با بیان اینکه بانوان نه تنها ذی نفعان بلکه یکی از دست اندرکاران توسعه پایدار محسوب می شوند،گفت:نقش چندگانه زنان آنان را به گروه های بسیار موثر برای تحقق توسعه تبدیل نموده است. در واقع نقش مادری موجب می شود زنان برای حفاظت از فرزندانشان شرایط زندگی آنان در حال و آینده را در نظر بگیرند لذا به آنچه که مربوط به نسل امروز است و به نسل فردا تعلق دارد، می اندیشند و تلاش می کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استاندار گیلان با اشاره به نقش اقتصادی زنان در خانه و جامعه، تصریح کرد: این نقش باعث می شود که زنان همواره به دنبال کار و اشتغال باشند.زنان در نقش اجتماعی نیز به دلیل وظایف مادری و همسری برای رفاه اجتماعی خانواده و تحکیم روابط اهمیت قائل هستند.

وی زنان را یکی از گروه های موثر اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد:در این راستا،دهیاران زن می توانند به بهترین شکل در این امر مهم نقش آفرینی کنند و با به کارگیری ظرفیت های موجود در روستا و روستاییان علی الخصوص زنان روستایی در قالب حرکت های محلی و منطقه ای بیشترین تاثیر را بر چگونگی تحقق توسعه در مسیر اقتصاد مقاومتی و فعالیت های اجتماعی بگذارند.

رفیعی با اشاره به فعالیت بیش از 130 دهیار زن در گیلان،گفت:با توجه به ظرفیت های موجود می توانیم شاهد پویایی در میان مردان و زنان روستایی برای دست یافتن به اشتغال پایدار و ارتقای فعالیت های اقتصادی  و کشاورزی در کنار حفظ محیط زیست باشیم.