سرپرست فرمانداری لاهیجان با بیان اینکه لاهیجان از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد ولی مدت زمان اقامت گردشگران در این شهر کم است گفتدر تلاشیم مدت حضور گردشگران در شهر را بالا ببریم.

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان، امیر جانبازی رودسری سرپرست فرمانداری این شهرستان در مراسم افتتاح خانه کشتی لاهیجان که ظهر امروز با حضور استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: لاهیجان از نظر گردشگری ظرفیت بالایی دارد ولی مدت زمان اقامت گردشگران در این شهر کم است. در تلاشیم با فرهنگ سازی در همه زمینه ها مدت حضور گردشگران در شهر را بالا برده و در بخش کشاورزی از ظرفیت اکوتوریسم استفاده کنیم.
جانبازی افزود: در بخش کشاورزی از ظرفیتهای زراعت، باغبانی، دامداری ، شیلات و پیوند آن با گردشگری استفاده کرده و فعالیتهای بوم گردی با توجه به آمایش سرزمین و اقلیم منطقه برنامه ریزی خواهد شد.
فرماندار لاهیجان با اشاره به ضرورت اهمیت به موارد زیست محیطی و توجه به محیط زیست،گفت: هیچ پروژه ای افتتاح نخواهد شد، مگر آنکه پیوست زیست محیطی داشته باشد.
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در رشد و توسعه این شهر نقش اساسی دارد که جهت نیل به این امر، پیشنهادات را به استانداری تقدیم خواهیم کرد.
جانبازی ضمن اعلام وجود زیرساختهای مختلف جهت سرمایه گذاری در شهر لاهیجان گفت: از سرمایه گذاران جهت اجرای طرحهای عمرانی یا طرحهای پیشنهادی دعوت می کنیم.
فرماندار لاهیجان افزود: در بارش برف اخیر، که بیشترین میزان بارش را در شهرهای لاهیجان و سیاهکل شاهد بودیم، مسئولین ادارات در کنار سازمانهای مردم نهاد و اصحاب رسانه و شهروندان با همدلی و همراهی مثال زدنی توانستند به خوبی مدیریت کنند.
وی گفت: عمده ماشین آلات موجود فرسوده هستند و زیرساختهای برق مناسب نیست که توجه ویژه ای را می طلبد.
جانبازی افزود: تلاش ما این بود که مردم در بارش برف از این موهبت الهی بهره برده و در کنار خانواده، لحظات خوشی را سپری کنند.
وی در ادامه به ارایه توضیحاتی پیرامون پروژه های قابل افتتاح شهرستان لاهیجان در دهه مبارک فجر پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین صدیق، امام جمعه شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم گفت: عامل اصلی پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران، وحدت بود.
وی گفت: در کنار مدیریت صحیح و رهبری داهیانه رهبر کبیر انقلاب، مهمترین عامل پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران، وحدت مردم بود.