مهدوی بیان داشت:معدوم نمودن سگهاي داراي بيماريهاي خطرناک ، بايد با توجه به فرهنگ قرآني و در چهارچوب اخلاقي صورت پذيرد.

ندای گیلان:صبح امروز جلسه اي با مضمون جمع آوري سگهاي ولگرد با حضور سيدعيسي مهدوي ، فرماندار شهرستان رشت ومسئولين ذيربط در محل فرمانداري رشت تشکيل شد.

مهدوي با اشاره به بازتاب منفي معدوم نمودن سگها در سالهاي گذشته در سطوح داخلي و بين المللي ، گفت: کشتن سگها در سطح شهر ،  علاوه بر اينکه به معضل اجتماعي تبديل شده بود ، بعد سياسي نيز به خود گرفته بود.

وي ادامه داد: اکنون دستور مبني بر جمع آوري اين حيوانات در مکاني خارج از شهر مي باشد که مي بايست نسبت به تهيه چنين محلي اقدام عاجل صورت پذيرد.

فرماندار شهرستان رشت همچنين اذعان داشت: تنها جمع آوري سگها از سطح شهر ، کفايت نمي کند ، چرا که اين حيوانات بايد معاينه شده و با نظر متخصص دامپزشکي ، در صورت سلامت ، واکسينه شده و شناسنامه دار  شوند و در صورتيکه به بيماريهاي انگلي و باکتريايي دچار باشند مداوا شوند ، اما اگر به بيماريهاي خطرناکي چون هاري و ساير بيماريهاي مشترک بين انسان و حيوانات که قابل درمان نيستند،  آلوده باشند ، با روشهاي علمي و بدون خشونت معدوم شوند.

وي از بين بردن سگهاي بيمار و خطرناک را مورد تاکيد قرار داد و افزود: معدوم نمودن حيوان بيمار که بهداشت عمومي جامعه را به خطر مي اندازد ، حتي از طرف قوانين بين المللي هم حمايت مي شود. البته اين عمل نبايد از طريق روشهاي خشونت آميز که تاثيرات بسيار نامطلوبي را بر سطح جامعه مي گذارد، شکل بگيرد .

مهدوي با اشاره به حفظ حيات و حرمت حيوانات در قرآن مجيد ، گفت: درست است که در مرحله نخست حفظ سلامت شهروندان و دفع خطر از ايشان در اولويت قضيه است ، اما معدوم نمودن سگهاي داراي بيماريهاي خطرناک نيز، بايد با توجه به فرهنگ قرآني و در چهارچوب اخلاقي صورت پذيرد.