به گزارش ندای گیلان،احمد پادیاب با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است،اظهار کرد:خوشبختانه تدارکات لازم برای کشت برنج توسط کشاورزان صومعه‌سرایی انجام شده است. وی به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۱۴هزار هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود:در سال جاری میزان ۴میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان تسهیلات برای […]

به گزارش ندای گیلان،احمد پادیاب با بیان اینکه صومعه‌سرا دارای ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری است،اظهار کرد:خوشبختانه تدارکات لازم برای کشت برنج توسط کشاورزان صومعه‌سرایی انجام شده است.

وی به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی در ۱۴هزار هکتار از اراضی شالیزاری صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود:در سال جاری میزان ۴میلیارد و ۶۵۰میلیون تومان تسهیلات برای خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی به کشاورزان شهرستان پرداخت شده است.

پادیاب خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه اجرای طرح تجهیز و داشتن ماشین‌آلات در داخل اراضی شالیزاری،حلقه‌های توسعه را ناتمام گذاشته بود پیگیر ایجاد بانک نشاء در شهرستان شدیم.

وی به وجود ۱۹بانک نشاء توسط افراد تحصیلکرده و جوان روستایی در صومعه‌سرا اشاره کرد و گفت:افزایش بانک نشاء در شهرستان،اجرای طرح تحهیز و پرداخت تسهیلات جهت خرید ماشین‌آلات کشاورزی موجب شتاب نشاء برنج در شهرستان شده است.به گونه‌ای که در فاصله زمانی ۷اردیبهشت تا ۲۸اردیبهشت ۹۰درصد اراضی شالیزاری صومعه‌سرا نشاء شده بود.

پادیاب با بیان اینکه در حال حاضر ۹۷درصد اراضی شالیزاری شهرستان نشاء شده است،ادامه داد:جهادکشاورزی شهرستان در راستای تامین آب زراعی حدود ۱۲طرح را در دست اجرا دارد.

وی ایستگاه پمپاژ نوخاله،شیخ‌محله،چاه عمیق لیفشاگرد و بیشه‌گاه،پروژه آب کم‌فشار در روستاهای ندامان و نوخاله اکبری،روستای ماتک و پشت‌مخ را از جمله پروژه‌ها دانست و عنوان کرد:برای اجرای این پروژه‌ها سه میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان تامین اعتبار می‌شود. با اجرای این پروژه‌ها،آب هزار و ۵۰۰هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان به صورت تکمیلی تامین می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه ۷۰درصد اراضی شهرستان در سال زراعی جاری به صورت مکانیزه نشاء شده است،اضافه کرد:کاهش میزان وزن بذر،تولید نشاء سالم و مراقبت از بذر در برابر بیماری‌ها و آفات از مزایای ایجاد بانک نشاء است.