رئیس مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی صداوسیما گفت:‌ یکی از معضلات آثار نمایشی در نبود متن خوب خلاصه می‌شد که در حال حاضر در تلاشیم تا تولید چند برابری در این زمینه داشته باشیم و در حوزه تولید متن متناسب با راهکارهایمان پیش روییم.

«امین صدیقی» رییس مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره تولیدهای تازه مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی سازمان صدا و سیما گفت:‌ سریال «سعدی» را در 52 قسمت در حال نگارش داریم که هنوز کارگردان آن مشخص نیست، اما سرپرست نویسندگان منصور براهیمی با گروه 12 نفره‌شان مشغول نگارش سریال هستند و هنوز بازیگران و کارگردان انتخاب نشده‌اند.

وی در همین زمینه افزود: سریال «سعدی» یکی از پروژه‌هایی است که در شروع به نگارش از شیوه‌های نوین فیلم‌نامه‌نویسی و پرداخت در آن استفاده شده است.

صدیقی ادامه داد:‌همچنین سریال «آشپزنامه» در 50 قسمت تولید می‌شود. «آشپزنامه»به نویسندگی مجید آسودگان داستان جذابی دارد که در استان گیلان اتفاق می‌افتد و در آن به آشپزی سنتی و ملی پرداخته می‌شود.

وی درباره شبکه پخش کننده این دو اثر نیز گفت:‌هنوز شبکه‌ای که قرار است این دو سریال از آن پخش شوند،مشخص نیست،‌اما نیاز هر شبکه‌ای را در نظر می‌گیریم و سعی می‌کنیم که با توجه به محدودیت شبکه‌ها سریال را به آن شبکه اختصاص دهیم.

مدیر مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی در مرکز گسترش فیلم‌نامه نویسی درباره راهبردهای نمایشی، مطالعات و پژوهش‌هایی را آغاز کردیم و متناسب با مدیریت شبکه‌ها و بر اساس موضوعات، آنها را طبقه بندی کردیم.

صدیقی ادامه داد: یکی از معضلات آثار نمایشی در نبود متن خوب خلاصه می‌شد که در حال حاضر در تلاشیم تا تولید چند برابری در این زمینه داشته باشیم و در حوزه تولید متن متناسب با راهکارهایمان پیش رویم که ازین طریق توازن در پخش آثار نمایشی نیز برقرار شود.

وی در ادامه بیان داشت:در حوزه تولید متن متناسب با راه‌کارهایمان پیش می‌رویم و این حساسیت حتی در شروع مناسبت‌هایی مثل نوروز و رمضان نیز وجود دارد.

صدیقی درباره لزوم نگارش سریال‌ها به صورت گروهی نیز گفت:در مورد سایر سریال‌هایی که در این مرکز به نگارش درمی‌آید نیز باید بگویم که همه این سریال‌ها به صورت گروهی نوشته می‌شود و ما تاکید بسیاری روی این موضوع داریم.

انتهای پیام/

 

http://fna.ir/116MJ8