حاجتی گفت: در سال 92 میانگین دریافتی فرهنگیان یک میلیون و 322 هزار تومان بوده است و اکنون به دو میلیون و 112 هزار تومان رسیده است.

به گزارش ندای گیلان،مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  در جلسه روسای آموزش و پرورش استان با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که در سالن شاهد و ایثار بنیاد شهید برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازوی توانمند دولت است و با مطالعات کارشناسی به رفع خلا های آموزش و پرورش کمک می کند.

وی افزود: آموزش و پرورش استان گیلان 375 هزار جمعیت دانش آموزی دارد که در 5 هزار و 176 مدرسه مشغول به تحصیل هستند، همچنین از این تعداد 70 هزار دانش آموز ما در 3 هزار و 82 مدرسه غیردولتی تحصیل می کنند.

صرفه جویی ماهانه 800 میلیون تومان در پی کاهش ساعات حق التدریس

حاجتی خاطرنشان کرد: زمانی که آموزش و پرورش را تحویل گرفتیم، بیش از 30 هزار نیروی انسانی با بیش از 30 هزار ساعت حق التدریس داشتیم، در حالیکه این رقم الان به 14 هزار و 350 نیروی انسانی رسیده و ماهانه مبلغی حدود 800 میلیون تومان صرفه جویی داریم.

وی درباره  دریافتی فرهنگیان گفت: در سال 92 میانگین دریافتی فرهنگیان یک میلیون و 322 هزار تومان بوده است و اکنون به دو میلیون و 112 هزار تومان رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 90، در سوادآموزی رتبه 7 کشور را داشتیم که با پیگیری های انجام شده طبق سرشماری سال 95، به رتبه چهارم کشور ارتقا پیدا کرده و 96.9 درصد جمعیت گیلان باسواد هستند.

حاجتی با اشاره به کسب رتبه  های برتر ملی و بین المللی توسط دانش آموزان گیلانی، گفت: علاوه بر اینکه سه سال متوالی در کنکور سراسری رتبه 6 را کسب کرده ایم، دانش آموزان ما در چهل وپنجمین دوره مسابقات بین المللی سوئیس یک طلا و یک نقره کسب کردند، همچنین در المپیاد کشوری علوم اعصاب هر سه رتبه برتر توسط دانش آموزان ما کسب شد، در رشته حفظ مسابقات قرآنی هم دانش آموز ما از گیلان رتبه اول سی وچهارمین دوره مسابقات را کسب کرد.

وی با بیان اینکه گیلان، استان گردشگر پذیری است ولی امکانات رفاهی ما نسبت به نیازهایی که داریم، محدود است، ادامه داد: بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز امکانات رفاهی در اختیار ستاد اسکان فرهنگیان قرار دادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس هم رتبه دوم کشور را کسب کردیم که در بخش مقاوم سازی مدارس نیازمند حمایت های ویژه ای هستیم.

حاجتی خاطرنشان کرد: 38 هزار سفیر سلامت در مدارس استان داریم که امسال برای اولین بار همایش سفیران سلامت را برگزار کردیم.