نماینده ی رشت: عدم بسته بندی مناسب و صنایع جانبی کشاورزی عاملی است که نمی گذارد محصولات باکیفیت بهینه به دست مشتری برسد

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  درگفت وگویی درباره عدم توزیع منطقه ای محصولات کشاورزی،گفت: عدم بسته بندی مناسب و صنایع جانبی کشاورزی عاملی است که نمی گذارد محصولات باکیفیت بهینه به دست مشتری  برسد؛زیرا  محصول زمانی با کیفیت  بین المللی در چرخه صادرات  قرار می گیرد که در بسته بندی شکیل صادر شود.

نماینده  مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه مکانیزم صحیح برای صادرات محصولات کشاورزی  وجود ندارد،ادامه داد:  بسیاری از کشورهای جهان در عرصه بین الملل  خواهان محصولات کشاورزی ایران هستند،اما متاسفانه عدم بررسی نیازهای مشتریان خارجی موجب می شود ما  نتوانیم محصولات را  آن طور که باید به چرخه صادرات  رهنمون کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی،افزود:توزیع متوازن محصولات کشاورزی درکشور باید بر مبنای عرضه وتقاضا  باشد تا شاهد گرانی یا کاهش نرخ یک محصول در  مناطق مختلف کشور نباشیم؛زیرا  عرضه در برخی مناطق کشاورزی بسیار بالاست و اما تقاضا پایین  است و در مناطقی دیگر این موضوع  معکوس است.

نماینده مردم رشت درمجلس،ادامه داد:بطور مثال محصول سیب زمینی در برخی از کشورهای اروپایی بسیار شکیل بسته بندی می شود و جاذبه خرید برای مشتری  ایجاد می کند ؛اما  متاسفانه محصول سیب زمینی درکشورما  به هیچ وجه وضعیت  مطلوبی ندارد.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی درون زا وبرون گرا است،یادآورشد:ما باید با توجه به اقتصادمقاومتی تولیدات داخلی را افزایش دهیم  و مازاد تولید را  به  چرخه  صادرات  رهنمون  کنیم.