عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از افزایش دارایی های دولت در اصلاحیه بودجه ۹۵ خبر داد.

به گزارش ندای گیلان،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگویی، با اشاره به ارسال اصلاحیه بودجه 95 به مجلس، گفت: موضوع اصلاح بودجه ربطی به هدفمندی ندارد بلکه در این اصلاحیه اختیاری به دولت برای تسهیل تامین وجوهات مورد نیاز خود بدون افزایش نقدینگی به جامعه و کاهش پایه پولی داده شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از افزایش دارایی دولت ها می تواند مشکلات آن ها را با پیمانکاران برطرف کند، افزود: کسری اعتبار دولت ها  در افزایش دارایی ها لحاظ شده و به این ترتیب سرمایه خود را نزد بانک مرکزی افزایش می دهند.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح بودجه کار حسابداری و مالی بسیار مثبتی بوده است، تصریح کرد:  با این اصلاحیه مجموعا 45 هزار میلیارد تومان به دارایی های کشور اضافه می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: با 45 هزار میلیارد تومان مذکور پشتوانه پولی بدون اینکه پول چاپ کرده و نقدینگی را افزایش دهد رشد می کند و از این رو می تواند 40 هزار میلیارد تومان را در ردیف های گفته شده به مطالبات پیمانکاران و بانک ها پرداخت کند.

وی افزود: 5 هزار میلیارد تومان دیگر از مبلغ گفته شده نیز با انتشار اوراق مالی اسلامی و واگذاری به صنعت کاران بدهی های دولت را کاهش می دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این اصلاحیه آمده است که از این پس کارت سوخت حذف می شود.

/خانه ملت265