مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به روند پیشرفت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت استان ، گفت:طبق هدفگذاری‌های انجام شده قرار است فاز نخست این پروژه را تا دهه فجر یا تا فروردین ماه سال آینده و با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور افنتاح کنیم.

به گزارش ندای گیلان،سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور  به‌همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و در جریان بازدید از پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و دهکده مقاومت استان اظهار داشت: استارت این پروژه ۱۷ سال پیش زده شد اما در تکمیل آن وقفه طولانی ایجاد شد که مهم‌ترین علت آن مربوط به زمین پروژه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: پروژه پارک موزه دفاع مقدس گیلان درد مشترک همه بزرگان و مسئولان استان است و همه دغدغه تکمیل آن را دارند و امیدواریم همدلی‌ها برای تکمیل هر چه سریع‌تر این پروژه تداوم یابد.

وی با اشاره به اینکه هدف ما در این پروژه ساخت اثری ماندگار برای آیندگان است خاطرنشان کرد: طبق هدفگذاری‌های انجام شده قرار است فاز نخست این پروژه را تا دهه فجر یا تا فروردین ماه سال آینده و با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور افنتاح کنیم.

به گفته وی برای ساخت موزه دفاع مقدس از هفده سال پیش برنامه ریزی شده بود ولی به دلیل عدم اختصاص زمین مناسب، ساخت این پروژه به تاخیر افتاد.

مصطفی پور با اشاره به سازه در حال احداث این پروژه گفت: پی ریزی این پروژه در ماه های پایانی سال ۹۸  انجام شد و در بهار ۹۹ نیز با پیگیری کار توانستیم پیشرفت فیزیکی خوبی تا این مرحله داشته باشیم.

وی با بیان اینکه احداث ‌موزه دفاع‌مقدس و دهکده مقاومت گیلان خواست مشترک همه بزرگان و مسئولان استان است و همه دغدغه تکمیل آن را دارند اظهار امیدواری کرد که با توجه وعده مسئولان و مدیران مرتبط، این پروژه مهم بزودی تکمیل و برای بازدید عمومی آماده شود.

وی گفت: دفاع مقدس درخشان ترین دوران تاریخ انقلاب اسلامی است و نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشرفت های انقلاب اسلامی داشته است بنابراین ارزش های حاکم بر دوران دفاع مقدس، دستاوردها و تأثیرات این دوران در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، سیاسی، علمی و فناوری و امنیت باید به درستی تبیین و اعلام شود.