آری درزمانیکه باید درمجلس گفته شود که جلوی این تبلیغات گرفته شود و به رییس سازمان صداوسیمای کشورکه خود اصالتا گیلانیست تذکرداده شود و جلوی این تبلیغات گرفته شود چیزی گفته نمیشود!

ندای گیلان: حمید خوش سیرت در یادداشت ارسالی خود به ندای گیلان نوشت؛همیشه و درهمه ادوار باید مشکلات را در خود گیلان دید ونه در جای دیگری به دنبال متهم بگردیم.چه آنکه گیلان در راس دولت کسی را داشته باشد و یا آنکه اصلا نداشته باشد.بودن یا نبودن مهم نیست.آنچه که مهم است این است که گیلانی باید خود برخود تکیه کند و نه آنکه چشم امید به دیگران داشته باشد.

اما گیلان دارای چند محصول استراتژیک است
برنج،چای،زیتون،ابریشم،مرکبات ازجمله تولیدات مهم درگیلان است.حال که دراین سالها چه شده است که دیگرهیچکدام آن روزهای خوش قبلی را ندارند و درحال کم شدن ویا فراموشی اند را چه کسانی باید پاسخ دهند؟
روزگاری درخرداد و تیربازارهای شهری گیلان پربودند از کشاورزانی که در حال آوردن پیله ترخود به شهربرای فروش بودند.چه دوران خوشی بود که بازار رونقی داشت.چه آنکه اگر کشاورز نبود بازاری هم نمیتوانست باشد وارتزاق کند.امروزدیگرنوغانی وجود ندارد تا کشاورزی باشد و بازار پررونق.
وقتی درآمدی وجود ندارد چگونه کشاورز کارکند و زحمت بکشد بدون آنکه سودی برایش داشته باشد.امااین روزها را میتوان برای مابقی تولیدات نیزمتصوربود.
چای هم که دیگرآن رونق گذشته را ندارد.وقتی همه دعواها و درگیری ها و تسویه حساب مدیران ومنتخبین برای عزل ونصب و بودن یا نبودن فلانی باشد که چرا آن باید رییس باشد و چرا تابع ما نیست و اینکه خود تحقیق وتفحص را راه بیاندازیم تا باقی استانها و مقامات عالی وزارت بگویند که این ها وقتی با خود درگیرند بگذارید که وقتشان را با این دعواهای بیحاصل بگيرند!و مشخص است که دیگربرای رفع موانع تولید و فروش آن محصول وقت خود را نگیرند چراکه حل مشکلات آن محصول وقتی برای مسولین آن استان مهم نیست بلکه عزل ونصب مهم تراست دیگرچرا آن ها وقت خود را بگیرند و چرا باید برای مقامات عالی این محصول مهم باشد!برای آنها مرتفع شدن مشکلات تولیدات کشاورزی دراصفهان و…مهم است چونکه درآنجا اختلاف برسرمنافع استان وجود ندارد.ازهمه این ها که بگذریم تبلیغ محصولات خارجی درشبکه باران گیلان است که تاکنون مورد اعتراض هیچ مقام عالی درگیلان و نمایندگان مجلس نشده است.شبکه باران و صداوسیما که خود ازسازمان های زیرمجموعه مقام معظم رهبری میباشند و باید سخنان ایشان را سرلوحه کارهای خود قراردهند گویا خود جزیره جدایی هستند ویا منافع تبلیغات برایشان مهم تراست.وقتی رهبری ایران دراکثر سخنان خود درطی این چند سالی که تحریم ها بیشترشده است ازتولید داخل حمایت میکند وهمگان را برمصرف وخرید کالای داخلی ترغیب و تشویق میکند و برنامه پایش هم درشب های یکشنبه مرتب ازفرهنگ مصرف کالای داخلی براساس رهنمودهای رهبری انقلاب تبلیغ میکنند آنگاه درشبکه باران گیلان تبلیغ چای خارجی را نشان میدهند وتبلیغ میکنند وهیچ کس دراین استان فریاد اعتراضش بلند نمیشود که چرا ازچای گیلان وایران نمیگویید واین فرصت را دراختیارتولیدکنندگان گیلانی نمیگذارید!
آری درزمانیکه باید درمجلس گفته شود که جلوی این تبلیغات گرفته شود و به رییس سازمان صداوسیمای کشورکه خود اصالتا گیلانیست تذکرداده شود و جلوی این تبلیغات گرفته شود چیزی گفته نمیشود!
اینگونه است که وقتی خود به فکرگیلان نیستیم چگونه ازدیگران باید انتظارداشت که برای گیلان کاری کنند.
این قصه سردرازدارد و شاید پاسخ عدم توسعه یافتگی گیلان را دراین سوالات و مسایل باید جست.
امروزنه چشم هارا باید شست ونه جوردیگرباید دید.امروزو فردا باید کاردیگری کردو جوردیگری بود…