عبدالصمد صفرنژاد تصریح کرد:انزلی را باید با شهرستانهای هم وزن آن مقایسه کنیم و باید ببینیم در طی این سالها چه چیزی بر ساختار قبلی آن اضافه کرده و چه میزان با باور مردم فاصله داریم .

ندای گیلان:عبدالصمد صفرنژاد تصریح کرد:انزلی را باید با شهرستانهای هم وزن آن مقایسه کنیم و باید ببینیم در طی این سالها چه چیزی بر ساختار قبلی آن اضافه کرده و چه میزان با باور مردم فاصله داریم .

وی سپس با بیان اینکه یکی از عوامل رشد شهرستان ، انتخاب مدیریت صحیح و انتصاب های درست است ، اظهار داشت : مدیران می تواند از عوامل رشد و یا عامل عقب ماندگی شهرستان باشند که ضررهای ناشی از عقب ماندگی ، تنها به مردم می رسد .

وی خاطرنشان کرد : اغلب مردم ، تحلیل گران خوبی بوده و به درستی قضاوت می کنند ، آنها خدمتگزاران واقعی را می شناسند و می توانند مدیری که شعار می دهد را از مدیری که خدمت می کند ، تشخیص دهند .

وی در ادامه با اشاره به لزوم رفاقت پس از رقابت های انتخاباتی ، بر پرهیز از بحث های حاشیه ای تاکید کرد و اظهار داشت : فضای شهرستان کاملا ملتهب است و این مساله از سالهای قبل بوده است .

صفرنژاد همچنین متذکر شد : به رغم اینکه بندرانزلی از مهمترین شهرهای ایران است اما نه تنها جزء شهرهای ویژه نیست ، مرزی بودن آن نیز حذف می شود که باید این موضوع را ریشه یابی کنیم .

وی سپس با بیان اینکه اگر هرکسی در جایگاه خود قرار گیرد ، کشور آباد می شود ، یادآور شد : تلاش می کنم درصورت خروج قطار توسعه ی انزلی از ریل ، آن را در فضایی آرام و اجرایی و نه در فضایی سیاسی به مسیر اصلی خود برگردانم و همه ی دستگاههای اجرایی در این حرکت سهیم هستند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به پتانسیل گردشگری و توریستی موجود در بندرانزلی ، تصریح کرد : باید تلاش کنیم با انجام اقدامات لازم در این زمینه ، موجب افزایش مدت زمان ماندگاری مسافران و اسکان بیشتر آنان در این شهرستان شده که قطعا تحقق این امر درآمد مردم را نیز افزایش می دهد .

فرماندار بندرانزلی ، کاهش بوروکراسی های موجود که مانع سرمایه گذاری های بخش خصوصی در این رابطه می شود را نیز مورد تاکید قرار داد .

لزوم ساماندهی ساحل و استفاده از سازه هایی که موجب زیبایی ساحل می شوند ، برخورد با همه ی متصرفان حریم   ۶۰ متری ساحل به بهانه ی پیشروی آب دریا ، تشکیل ستاد زیباسازی شهرستان برای اولین بار در استان جهت کمک به شهرداری و تاکید بر رفع مشکلات تالاب انزلی از دیگر موارد مطروحه توسط وی بود .

وی همچنین آمار بالای بیکاری را زیبنده ی این شهرستان ندانست .

صفرنژاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : باوجود آنکه بندرانزلی پس از رشت مهمترین شهرستان این استان بشمار می رود اما در عمل امتیازات لازم به آن اختصاص نیافته است وگرنه وضعیت این شهرستان اینگونه نبود و این نشان دهنده ی این است که به وضعیت موجود قانع بودیم .

وی سپس اظهار داشت : مردم نیاز به شادی و خوشحالی دارند و استقبال قابل توجه آنان از جشنهایی که به مناسبت های مختلف برگزار می شود ، این موضوع را تایید می کند بنابراین باید شرایط مناسب دراین خصوص را که هیچ گونه مغایرتی نیز با معیارهای اسلامی ندارد ، فراهم سازیم .

وی در پایان ، تنها رمز بقا ، موفقیت و آرامش را ایجاد و حفظ وحدت دانست .

گفتنی است در ادامه ی این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندرانزلی به بیان مطالب و نظرات خود پرداختند و تعدادی از نامه های رسیده به شورا نیز مورد بررسی قرار گرفت که در گزارش بعدی ، بطور کامل به آنها اشاره می شود .