سعود نصرتی شهردار سابق قزوین به عنوان آخرین نفر از 5 کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت ظهر امروز وارد صحن شورا شد تا برنامه های خودرا برای کلانشهر رشت در حضور اعضای شورا و خبرنگاران تشریح کند

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی شهردار سابق قزوین به عنوان آخرین نفر از 5 کاندیدای تصدی پست شهرداری رشت ظهر امروز وارد صحن شورا شد تا برنامه های خودرا برای کلانشهر رشت در حضور اعضای شورا و خبرنگاران تشریح کند.

مسعود نصرتی که یکی از دو گزینه اصلی شهرداری رشت است و با مدرک  دكتري برنامه ريزي شهری نسبت به سایر کاندیداها سوابق مدیریت شهری بیشتری را در کارنامه دارد با بیان اینکه عکس 61 شهردار در دیوار شهرداری قزوین نصب شده است گفت:همه شهرداران  فعالیت كردند و چيزي كه به يادگار مانده فقط كارهاي خاص و ویژه بوده است.

نصرتی با با تاکید بر اینکه كار شهرداری فوق تخصصی است و ما نياز داریم مردم را با خود همراه كنيم  گفت:
باید براساس يک وفاق آرماني كارها را آغاز كنیم  و مردم بايد مارا باور كنند سپس خانواده شهرداري باید برنامه را اجرا كنند.
شهردار سابق قزوین با تاکید بر اینکه براي اجراي برنامه درآمد نياز است كه بر اساس آن بتوان حرف ها را زد گفت:بايد رشت را براساس داشته هاي خود مطرح كنیم.رشت پيشینه با ارزشي دارد،منابع طبيعي ،فضاهاي گردشگري و هويت دارد.
نصرتی با تاکید بر اینکه اتحاد همه بزرگان رشت یک اولویت است ادامه داد:با این اتحاد هر كاري در مسیر اداره مي شود.
شهردار سابق قزوین با تاکید بر اینکه بايد براي رشت بر اساس مكانيزها برنامه تعیین كنیم گفت:پرداخت حقوق پاداش و تعیین تكليف پرسنل شهرداري فقط وظايف است و پيچيدگي ندارد.
وی با تاکید بر اینکه شهر بايد شكوفا باشد و آرامش داشته باشد گفت:ماموريت ما اين است كه در قسمت كالبد ورود سرمایه گذار و بخش خصوص را داشته باشيم،براساس كمک از تمامي فرصت ها و منابع انساني موجود استفاده کنیم.
نصرتی گفت: شهر رشت شهري است كه می تواند در برنامه ششم توسعه حمایت دولت را داشته باشد
وی با بیان اینکه بحث محیط زیست  جز تاكيدات مقام معظم رهبری است و از داشته هاي شهر رشت است  گفت:شهر رشت باید به جایگاه واقعی خود در اين زمینه برسد.
کانیدای شهرداری رشت با تاکید بر اینکه  دبير خانه جهاني کنگره محيط زيست شهري ٢٠١٨ براي تهيه گزارش  به ايران سپرده شد گفت:اگر موفق شويم اين دبيرخانه را انجام دهيم تمام كشور بايد بسيج شوند كه شهر رشت آماده اين رفت و آمد ها باشد.
نصرتی با بیان اینکه موضوع محيط زیست برای رشت حياتي است گفت:براي شروع كار بايد از شركت هاي معتبر استفاده كرد و وارد برنامه هاي كوتاه مدت شد.

وی،كيفيت زيست ،پايداري محيطي،عدالت اجتماعي ورونق اقتصادي را از اولويت هاي شهر رشت عنوان کرد و تصریح کرد:شهردار بي پول حرفي براي گفتن ندارد بايد كارهاي كوتاه مدت انجام دهيم  و اطمینان بخشي را براي سرمايه گذار ايجاد كنيم.
شهردار سابق قزوین با اشاره به اینکه مميزی املاک در شهر رشت تا كنون صورت نگفته ادامه داد:مطالبات زيادي پيش مردم باقي مانده است،شهروند رشتي بايد اعتماد كند و بايد از تسهيلات و وام ها استفاده كنيم
انشتار اوراق مشاركت و خريد زمين از راهكارهاي مناسب برای افزایش درآمد است.
وی با تاکید بر اینکه آزاد سازي بلوارها بر اساس طرح تفصيلي از مواردي است كه نياز به بررسي بيشتري دارد
گفت:ساختن فرهنگ سرا با اينكه از وظايف شهرداري نيست در اولويت شهرداري قرار گرفته است.
نصرتی همچنین گفت:سرويس هاي بهداشتي عمومي از اولویت هاست چرا كه رشت ميزبان توريست هاي زيادي است.
وی افزود:گردشگري تعاريف متعددي دارد،در رشت در اين زمينه فضاهاي زيادي داريم ،در گردشگري ورزشي جايگاه هايي داريم.بايد رشت شهر سبز باشد چرا كه اين ظرفيت را دارا است  و باید به سرعت بايد به اين موضوع پرداخته شود.
نصرتی با بیان اینکه حذف نازيبايي ها از بزرگترين اقداماتي است كه در رشت مي شود انجام داد گفت: اين امر به اتحاد مردم نياز دارد.
تشكيل اتاف شكوفايي رشت،برگزاری جشنواره ها،پرداختن به دارايي هاي شهر،توجه به جايگاه و حقوق پرسنل،اقتدار شهردار،استفاده از پيمانکاران بومي برای توسعه اشتغال از دیگر برنامه های نصرتی بود که تشریح شد.

وی با تاکید بر اینکه بايد فشار بدهی ٥٠٠ ميليون تومانی و شرايط پرسنل شهرداري را در اولويت قرار دهيم گفت:هيچ شهرداري نمی تواند شعبده بازي کند و شهردار بايد با يک اتحاد برنامه هاي خود را پيش ببرد.

احمد رمضان پور نرگسی اولین عضو شورا بود که پس از پایان صحبت های نصرتی خطاب یه اعضا گفت:ثابت قدم شجاعت و رویکرد و عملكردی بالا داشت اما رفتارهاي ايشان در مديريت باعث سقوط ايشان شد.
وی با بیان اینکه يک مدیر بايد اقتدار داشته باشد ادامه داد: رشت فقط اسم كلانشهر دارد و هیچ يک از مولفه هاي آن را ندارد،ما عقب هستيم و گيلاني ها مشكل پسند هستند و توقع و انتظارشان بالا است.
این عضو شورا خطاب سخنان خود را به نصرتی تغییر داد و اظهار داشت:شما مي توانید رشت را مديريت كنيد اما با چالش بزرگ نيروي انساني مواجه هستيم.٦٠٠٠ نيرو در شهر رشت هستند و بايد براي ان ها كاري كنيم .چه برنامه هايي براي اینها داريد؟معاونين قدرتمند تر از خودتان را مي پذيريد؟
وی افزود:من به شهردار  بومي و به مديريت بدون پول اعتقاد دارم و اين يک هنر است كه فكر مي كنم شما اين توانمندي را داريد.
رمضانپور با بیان اینکه اميدواريم شما گزينه اصلي ما باشيد و كليد را به شما بدهيم گفت:آیا شما اتوبوسي مثل برخي ها آدم مي آوريد؟

فرهام  زاهد عضو دیگر شورا با ورد به بحث گفت:”آقاي تصرتي كليد را از شما فعلا مي گيريم!”
رمضان پور ادامه داد:”كليد دست حسن آقا هست.”
زاهد افزود:”او هم كليدش خراب است!”نقطه جوش مردم پايين آمده وسخت است براي ما که به شهردار غیر بومی روی بیاوریم. چه تضميني وجود دارد كه از ظرفيت هاي داخل شهر استفاده كنيد؟چرا ظرفیت منطقه آزاد انزلي در برنامه ها كمتر ديده شده است؟
در ادامه محمد شكريه عضو دیگر شورا خطاب به نصرتی گفت: برنامه هاي شما منسجم و جامع بو.پياده راه بازار ما را از رونق انداخته.شما سابقه اخذ بودجه ملي سنگيني از دولت داشته ايد آیا پروژه اي به اين صورت مدنظر داريد؟
شکریه افزود:شما شهرک سازي را در قزوين در حاشيه شكل داديد و در این زمينه موفق بوده ايد اما
برای صدور مجوز براي زمين هاي نسخي رشت چه برنامه ای دارید؟

محمدحسن عاقل منش در این جلسه گفت:دكتر نصرتي از قزوين آمده،كارهاي ایشان از پشتوانه مجموعه شهرداري بوده است و حالا با اين رزومه مي خواهد در رشت كار كند اما با كدام پشتوانه ؟

اسماعیل حاجي پور هم در این جلسه اظهار داشت: چرا رشت را انتخاب كرديد؟اگر شهردار رشت شديد با چه رفت و آمد مي كنيد؟از مديران ما چگونه استفاده مي كنيد؟
وی با بیان اینکه به ثابت قدم در شجاعت و توانايي از ٣٠  نمره ٣٠ مي دهم گفت:اما عدم توجه به پرسنل شهرداري موجب بروز مشکل برای وی شد.پرسنل ما از ابتدايي ترين حق خود كه حقوق است محروم هستند
منظور شما از خلق درامد چيست؟

مسعود نصرتی با استماع نظرات اعضای شورای شهر رشت باردیگر سخنان خود را آغاز کرد و گفت:شهر رشت توانمندي هاي بالايي در خصوص مديران دارد و اولويت در همين حوزه است و اتوبوسي در كار نيست
اما اگر تشخصي بدهيم شخصيت خاصي مناسب است مي تواند به شهر تزريق شود.

نصرتی با تاکید بر اینکه یكي از بزرگترين دغدغه ها در دولت قبل پرداخت يارانه ها بود جلوي هر گونه پروژه عمراني را گرفته بود گفت:صبرو حوصله نياز است،نگراني از پذيرش دوستان توانمند نداريم.در قزوين ٤١ مدير كل از راس داريم كه ٣٥ نفر آنها غير بومي هستند.
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم شهرهاي زير ٥٠ هزار نفر صلاح است كه شهردار بومي داشته باشند گفت:
اگر این كار منطقي باشد همه به شهر كمک مي كنند. منطقه آزاد براي شهر شما بسيار فرصت مناسبي است در رشت به اندازه كافي زمين داريد اما به هماهنگي هاي بيشتري نياز داريد.حتما با خانواده خودم در شهر خواهم بود.فرهنگ رشت و قزوين به هم نزديک است.