محمد محمودیان با بیان اینکه شوراها باید نظرات عامه مردم را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند، گفت: نباید اجازه دهیم جهت‌گیری‌های سیاسی مانع ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها شده و هرچند ماه یکبار شاهد انتخاب و سپس برکناری یک شهردار باشیم.

به گزارش ندای گیلان،محمد محمودیان صبح امروز در گفتگویی با تبریک روز شوراها و بیان اینکه شورا یک نهاد مترقی و وحدت‌بخش در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اصل هفتم قانون اساسی کشور عزیزمان شوراها را از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه از نظر قرآن و آیین اسلام خرد جمعی بر خرد فردی ارجحیت دارد، گفت: اگر اعضای محترم شورا که از طرف مردم انتخاب شده‌اند آزادانه و دلسوزانه برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و نسبت به وظایفشان احساس مسئولیت کرده و در حیطه قانون عمل کنند، موفق خواهند بود.

محمودیان خاطرنشان کرد:شوراها باید نظرات عامه مردم را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند.

این کارشناس مسائل شهری، بدهی‌ها و عدم وجود درآمد پایدار را از چالش‌های پیشروی شهرداری‌ها و شوراهای شهر عنوان کرد و افزود: پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای پرسنل و کارگران زحمت‌کش شهرداری‌ها، ارائه خدمات شهری متناسب و متوازن در همه مناطق شهرها، اجرای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه با مطالعه دقیق و آینده‌نگری و… از جمله مواردی است که اعضای شورا باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

محمودیان با تأکید بر لزوم وجود همبستگی بین اعضای شورا و پرهیز از ایجاد حواشی در این نهاد مردمی، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نباید اجازه بدهند تضارب آرا مانع ارائه خدمات مناسب به شهروندان شود. به عنوان مثال نباید اجازه دهیم جهت‌گیری‌های سیاسی مانع ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها شده و هرچند ماه یکبار شاهد انتخاب و سپس برکناری یک شهردار باشیم.

وی عدم تسلط برخی از اعضا بر قوانین را از دیگر معضلات شوراهای شهر و روستا در طی ادوار مختلف عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر شوراها باید بکوشند در تعامل با نهادهای اجرایی و نظارتی بوده و در تصمیم‌گیری‌ها به برنامه‌های جامع توسعه و اسناد بالادستی توجه داشته باشند تا با ایجاد یکپارچگی در اجرای طرح‌ها از موازی‌کاری و هدر رفت بیت‌المال جلوگیری شود.