جلسه هماهنگی برگزاری مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه سردار جنگل رشت به ریاست مدیر کل فرودگاه گیلان و به میزبانی این اداره کل در آستانه برگزاری این مانور برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان، جلسه هماهنگی برگزاری مانور طرح اضطراری دوسالانه فرودگاه سردار جنگل رشت به ریاست مدیر کل فرودگاه گیلان و به میزبانی این اداره کل در آستانه برگزاری این مانور برگزار شد.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه گیلان در اینباره گفت: به منظور  آمادگی و هماهنگی بین ارگانهای امنیتی، پشتیبانی و خدماتی در سوانح هوایی احتمالی، مانور طرح اضطراری هر دوسال یکبار با حضور و ارزیابی کارشناسان دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در فرودگاه سردار جنگل رشت برگزار می شود.

مهندس جعفر منفردی افزود: در این مانور یک هواپیمایی فرضی دچار سانح هوایی شده که پس از اعلام سانحه توسط برج مراقبت پرواز هر یک از ارگانها طبق دستورالعمل طرح اضطراری اقدام به وظایف محوله خود خواهند کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این مانور بزودی برگزار خواهد شد به ارگانهای دخیل در این مانور اشاره کرد و افزود: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، دفتر استانداردهای فرودگاهی شرکت فرودگاهها و ناوبری ایران، شرکت های هواپیمایی، مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی ، هلال احمر ، پزشکی قانونی ، راهنمایی رانندگی استان گیلان، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت و ارگانهای مستقر در فرودگاه سردار جنگل رشت با مدیریت مدیر کل فرودگاه گیلان این مانور را برگزار خواهند کرد.

مهندس منفردی به مدیریت سوانح هوایی اشاره کرد و افزود: مدیریت سوانح هوایی در محدوده جغرافیایی فرودگاه سردار جنگل رشت به عهده مدیر کل فرودگاه گیلان و در خارج از محدوده فرودگاه رشت به عهده مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان خواهد بود.