عضو شورای شهر لاهیجان گفت: علیرغم تلاش های زیادی که جهت احداث خانه کشتی انجام گرفت متأسفانه تاکنون تشک آن جهت بهره برداری نصب نشده است .

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر درجلسه شورای شهرگفت : لاهيجان شهري است كه پتانسيل بسيار بالايي دارد و مي توان به عنوان شهر خاص در منطقه از آن نام برد و مردم لاهيجان لياقت اين را دارند كه بهترين خدمات شهري به آن ها ارائه شود.

وی گفت : به دنبال آن هستیم که فاصله بین حاشیه و مرکز شهر را کاهش دهیم و شورا جدیت خاصی در این خصوص دارد تا توزیع عادلانه خدمات شهری در این دوره از شورای شهر مشهود باشد. وما سعی داریم در این دوره تمام قسمت‌های شهر به طور یکسان از خدمات شهری برخوردار شوند. وی با اشاره به بررسی وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری در کمیسیون عمران شهری پیرامون مشکلات این عزیزان و به جهت کم کردن هزینه های این بخش ، پیشنهاد نمودند شهرداری لاهیجان ترتیبی اتخاذ تا با عقد قراردادهای 89 روزه با این نیروها ، هزینه های پرداختی به شرکت طرف قرارداد را درکاهش دهد .

فرشید فقیه شجاعی ، مقدمه جذب سرمایه گذاران را ارج نهادن به سرمایه گذاران لاهیجانی عنوان و با اشاره به توانمندی خوب سرمایه گذارانی که هم اکنون در شهر لاهیجان با ایجاد کارخانه ها ، کارگاه ها، رستوران ها ، هتل ها و … سرمایه هنگفتی در اقتصاد لاهیجان وارد نموده و تعداد زیادی اشتغال به وجود آورده اند خواستار دعوت از کارخانه داران و سرمایه گذاران لاهیجانی و تجلیل از آنان و امکان سنجی جهت کمک به این عزیزان از طریق ایجاد بستر مناسب برای توسعه و مشارکت آنان در پیشبرد اهداف جذب سرمایه گذاری در شهرشدند.
وی در همین راستا خواستار بررسی کارشناسی این موضوع در کمیسیون های تخصصی شورا و ارائه راهکارهای موجود جهت بسترسازی مناسب برای سرمایه گذاران شدند .

فرشید فقیه شجاعی با اشاره به بازدید از پروژه های اقتصادی گردشگری منطقه آزاد کیش اظهار داشتند : شهر لاهیجان علیرغم داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و هزینه هنگفت شهرداری جهت ایجاد و نگهداری این مناطق ، آنگونه که می بایست از این پتانسیل ها در راستای درآمد زایی پایدار برای شهرداری بهره برداری نمی نمایند .
رئیس کمیسیون عمران شورا با اشاره به وضعیت غرفه های دوراستخر خواستار ساماندهی این منطقه و ایجاد غرفه های بسیار شیک با طراحی خاص به جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری شدند.

وی در همین راستا ضمن تأکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه گردشگری با هدف ایجاد قطب اقتصادی در شهر لاهیجان به عدم اجرای برخی سیاست های مرتبط با این موضوع از جمله ایجاد چندین باب مغازه درکمربندی در محل پایانه مسافربری ، تعیین تکلیف محل تعاونی شهرداری اشاره و افزود : با توجه به مذاکرات انجام شده تاکنون هیچگونه نقشه مشخصات و برنامه کاری در این موارد به شورا اعلام نشده است درحالیکه این دو محل پتانسیل خوبی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری را دارد .

وی در ادامه به اهمیت باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری و برنامه های مختلفی که می توان در حوزه ورزش و امور فرهنگی انجام داد اشاره و افزود : علیرغم تلاش های زیادی که جهت احداث خانه کشتی انجام گرفت متأسفانه تاکنون تشک آن جهت بهره برداری نصب نشده است .