سید شمس شفیعی با اشاره به هزینه های بالای شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان تاکید کرد: شهرداری رشت با هزینه های زیادی در حال خدمات رسانی است. در بسیاری از شهرها تنها ۳ روز در هفته زباله ها از شهر جمع آوری می‌شود در حالی که در شهر رشت هر روز پاکبانان زحمت کش زباله‌ها را جمع آوری و شهر را تمیز می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، بیست و سومین جلسه کمیسیون بودجه با حضور اعضا و مشاوران کمیسیون و مدیران شهرداری در سالن جلسات شورا برگزار شد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و همچنین زن و مادر، در خصوص تعرفه احداث دکل توسط اپراتورها گفت: مجموعه مدیریت شهری اپراتورها را به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌بیند. وقتی سرمایه گذاری وارد قرارداد می‌شود؛ نهایت تلاش در جلب رضایت سرمایه گذار جزیی از دیپلماسی اقتصادی است. وقتی سرمایه گذاری وارد شهرداری می‌شود هم به لحاظ مالی به سیستم سود می‌رساند و هم خدمات به شهروندان به لحاظ کیفی افزایش میابد.
سید شمس شفیعی با اشاره به هزینه های بالای شهرداری در خدمات رسانی به شهروندان تاکید کرد: شهرداری رشت با هزینه های زیادی در حال خدمات رسانی است. در بسیاری از شهرها تنها ۳ روز در هفته زباله ها از شهر جمع آوری می‌شود در حالی که در شهر رشت هر روز پاکبانان زحمت کش زباله‌ها را جمع آوری و شهر را تمیز می‌کنند. بخشی از هزینه‌های شهرداری ها با عوارضی که دریافت میکنند تامین می‌شود. عوارضی که از شهروندان دریافت می‌شود برای عمران و آبادانی شهر هزینه می‌شود. شهرداری باید اینقدر در حوزه عمران و آبادانی شهر موفق عمل کند که شهروندان با اشتیاق عوارض را پرداخت کنند. در این شرایط شهروندان به دلیل شفاف بودن هزینه ها و محسوس بودن پروژه ها و آبادانی در شهر برای پرداخت عوارض به شهرداری رغبت بیشتری نسبت به پرداخت مالیات خواهند داشت.
وی در خصوص پروژه بازگشایی میدان سرگل به خیابان سعدی بیان نمود: پروژه بازگشایی میدان سرگل به خیابان سعدی از جمله پروژه هایی است که توجیح اقتصادی دارد و علاوه بر این در حوزه ترافیک بخشی از بار ترافیکی آن بخش از شهر را کاهش خواهد داد.
در ادامه جلسه نمایندگان اپراتورها و مدیر فاوای شهرداری در خصوص تعرفه احداث دکل توضیحات خود را ارایه دادند. همچنین در خصوص بازگشایی مسیر میدان سرگل به خیابان سعدی مدیران شهرداری به ارایه گزارش پرداختند.