رییس مجلس شورای اسلامی امشب در جمع خبرنگاران از وزیر اقتصاد دفاع کرد و از اقدامات مجلس برای بافت‌های فرسوده مشهد سخن گفت؛ او همچنین دیدگاه خود را درباره مباحث تحولات سوریه ارایه داد.

به گزارش ندای گیلان: علی لاریجانی در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در خصوص استیضاح وزیر اقتصاد اظهار کرد: استیضاح و سوال از وزرا جزء حقوق نمایندگان مجلس است، ضمن این که من قبول دارم، «طیب‌نیا» از وزرای زحمتکش دولت یازدهم است و قرار شده با دوستان صحبت کنیم تا در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات مجلس برای بافت‌های فرسوده مشهد نیز اظهار کرد: بافت فرسوده در اکثر شهرهای مهم ما وجود دارد، چراکه شهرهای ایران از قدمت تاریخی برخوردارند، اما در برنامه 5 ساله توجه کردیم تا به بافت قدیمی اولویت دهیم و مخصوصا برای مشهد، قم، شیراز بودجه خاصی درنظر گرفتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان وضع اقتصادی کمی خوب نیست و امسال پروژه‌های عمرانی نفس جدی ندارند.

لاریجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که در تحولات سوریه شنیده می‌شود روسیه از موضع خود عقب‌نشینی کرده است و قرار است بشار اسد کنار بکشد؟ گفت: بعید می‌دانم این مسائل دقیق باشد، این‌ها حدس و گمان است و آرزوی کشورهایی است که این حرف‌ها را می‌زنند. البته بنده این که چنین بحث‌هایی وجود دارد را رد نمی‌کنم و اختلاف نظر در مورد سوریه از گذشته هم وجود داشته است./ایستا نیوز