ثابت قدم:تجمیع بیمه های شهر رشت به صرف و صلاح شهرداری است واز موازی کاری و فواصلی که ممکن است در حین ارائه خدمت ایجاد شود جلوگیری می کند

به گزارش ندای گیلان،قرار داد تجمیع بیمه شهرداری رشت با بیمه آسیا با حضور دکتر سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت، فاطمه شیرزاد رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورا، مظفر نیکومنش نودهی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت، یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری رشت امضا شد.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم در این جلسه با اشاره به اینکه تجمیع بیمه های شهر رشت به صرف و صلاح شهرداری است واز موازی کاری و فواصلی که ممکن است در حین ارائه خدمت ایجاد شود جلوگیری می کند افزود: شرح خدماتی با این انعقاد قرارداد تعریف می شود که تسریع کننده امور است.
 شهردار رشت گفت: با تدوین این شرح خدمات می توان خدمات بهتری به همکاران شهرداری و شهروندان ارائه کرد تا بر این اساس خروجی موثری برای شهر و شهروندان داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بعد از گذشت چند سال از عمر شورا امروز خرسندیم که تجمیع بیمه شهرداری رشت انجام شد گفت: این دغدغه ای بود که همه اعضای شورا داشتند.

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی رشت بیمه آتش سوزی منازل مسکونی شهروندان را از مهم ترین دغدغه های بیمه ای عنوان کرد و افزود: انعقاد این قرار داد اتفاق مبارکی است که شورای اسلامی بسیار بر آن تاکید داشت.
شیرزاد تصریح کرد: شهرداری رشت به بیمه آسیا اعتماد کرد این اعتمادی است که دو جانبه پیش آمده  است و ان شالله که بتوانیم خدمات مطلوبی را برای کارکنان شهرداری و شهروندان رقم بزنیم و از شهردار رشت و همکاران خود در شورا که پیگیر این امر بودند تشکر و قدر دانی دارم.

یاسر صفاکار مدیر حقوقی شهرداری رشت نیز در این جلسه توضیحاتی در مورد شرح خدمات این انعقاد قرارداد ارائه داد و گفت: در پایان فروردین ماه ۹۵ مناقصه تجمع بیمه ای براساس مصوبه شورای اسلامی رشت برگزار شد و ارزیابی ها انجام شد و قیمتها بازگشایی شد و در نهایت بیمه آسیا به عنوان برنده مناقصه معرفی شد.

وی افزود: طرح تجمیعی براساس اسناد مناقصه و قراردادی که منعقد می شود شامل پوشش های بیمه ای از جمله بیمه مسکونی کلیه منازل مسکونی شهر رشت؛ بیمه جامع مسئولیت شهری، بیمه تکمیلی درمان کارکنان شهرداری رشت، بیمه عمرو حادثه کارکنان  و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان آتش نشانی و بیمه مسئولیت کارفرما در مقابل کارکنان سازمان عمران و بیمه خودروهای شهرداری است.
 وی گفت:مجموع قیمت بیمه ۳۰ میلیارد ریال معادل سه میلیارد تومان است که به ریز بابت درمان کارکنان بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و بیمه عمر کارکنان و حوادث آنها به ترتیب ۵۴ میلیون و ۱۷ میلیون تومان است.

مدیر حقوقی شهرداری رشت مبلغ بیمه جامع مسئولیت شهری را در حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد وافزود:بیمه آتش سوزی حدود ۴۱ میلیون تومان برای ساختمانهای شهرداری و منازل مسکونی شهر رشت ۴۸۰ میلیون تومان است.

صفاکار گفت: این تجمیع سه مزیت دارد ما قبلا انعقاد قرارداد جزیزه ای داشته ایم و سیاست متمرکزی در مقابل شرکت های بیمه ای رخ نمی داد اکنون این توافق انجام شده است که بیمه آسیا در ارائه خدمات مشاوره ای و اطلاع رسانی به شهروندان برنامه ریزی کند.

وی بیمه مسئولیت شهری و آتش سوزی منازل مسکونی را از عواید این تجمیع اعلام کرد و گفت: ضمنا تمام کارکنان شهرداری از بیمه عمر و حادثه و تکمیلی برخودار می شوند.

پور سعید رئیس شعبات بیمه آسیا در گیلان در این جلسه با اشاره به اینکه بیمه آسیا بزرگترین بیمه خصوصی کشور است گفت: این شرکت در بین شرکتهای خصوصی و خدماتی رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالتهای بزرگ بیمه آسیا ارتقای ضریب نفوذ بیمه است تصریح کرد: از اینکه به عنوان بیمه گر در خدمت شهرداری هستیم بسیار خرسندیم و این اهتمام از جانب ما است که در رشته های دیگر بیمه ای مانند عمر پس انداز به عنوان یک سرمایه گذاری مطلوب در خدمت شهروندان باشیم.