مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان گیلان در نشست میز تجاری ایران و روسیه با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ واحد صنعتی سلولزی در استان گفت: گیلان قطب صنعت سلولزی و غذایی ایران است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،تیمور پورحیدری در نشست میز تجاری ایران و روسیه در آستراخان به تشریح ظرفیت‌های صنعتی و صادراتی گیلان پرداخت و اظهار کرد: گیلان با دارا بودن بیش از ۷۰ واحد صنعتی صنایع چوبی و سلولزی و همچنین وجود کارخانجات توانمند کیک و کلوچه به عنوان قطب در صنعت غذایی و سلولزی شناخته می‌شود.

وی با اعلام آمادگی کامل در جهت توسعه مبادلات تجاری و رفع نیازهای دو کشور افزود: تعاملات دوستانه دو کشور به ویژه آستاراخان می‌تواند باعث افزایش روابط تجاری و تسهیل در روند فعالیت‌های فی مابین شد.

پورحیدری با بیان اینکه توانمندی‌های اقتصادی مناسبی نیز در کشور روسیه وجود دارد، ادامه داد: با وجود این پتانسیل‌ها صنایع ما علاقمند به بهره‌برداری و استفاده از آنها هستند.

وی در ادامه به وجود کارخانجات توانمند فولادی در گیلان اشاره نمود و تشریح کرد: ۱۱ کارخانه با تولید انواع مقاطع و پروفیل‌های فولادی با ظرفیت تولید بالا و کیفیت مناسب صادراتی در گیلان در حال فعالیت می‌باشند.

پورحیدری با بیان اینکه توسعه ارتباط تجار ما با روسیه بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: اساساً هدف حضور این تیم تجاری و اقتصادی اصلاً تفریحی نیست بلکه برقراری ارتباط اثربخش و تسهیلگری امور تجاری و مراودات فعالان این عرصه با کشور روسیه می‌باشد و دنبال دستیابی به نتایج عملیاتی هستیم.

مدیر کل صمت گیلان با تاکید بر توان صادراتی بخش صنعت گیلان گفت: برخی از صنایع دانش بنیان گیلانی به بیش از ۶۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کنند.