نصرتی با تاکید برضرورت تجهیز رستورانها با غذاهای محلی یادآور شد : باید یک سناریو با بازی همه شهروندان نوشته شود

به گزارش ندای گیلان،شهردار رشت در نشست تخصصی مدیریت شهری و شهرهای هوشمند نقش برندینگ در گردشگری شهری  اظهار کرد: برای شهر رشت باید امتیازهایی ایجاد و فضاهایی تولید شود.

وی داشتن روستاهای توانمند , وجود منطقه آزاد انزلی و امتیازهای آن در شهر رشت یادآور شد: شهر رشت روستاهایی توانمند دارد که می توان با معرفی آنها ضمن معرفی فرهنگ , آداب و رسوم و جذب توریست و گرفتن ورودی، همچون کشورهای پیشرو در زمینه گردشگری از تخریب این روستاها توسط گردشگران جلوگیری کرد .

 نصرتی با تاکید برضرورت تجهیز رستورانها با غذاهای محلی یادآور شد : باید یک سناریو با بازی همه شهروندان نوشته شود و زمانی شهروندان در این سناریو نقش خود را به درستی ایفا خواهند کرد که ذینفع باشند.

 شهردار رشت گفت: کشورهای موفق در گردشگری بالاترین اشتغالزایی و تولید منابع ناخالص ملی را دارند .

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه محیط زیست شهرهای جاده ابریشم در رشت گفت: ۳۳۰ شهر خارج ایران را در این دبیرخانه راه خواهند یافت البته به شرطی که مشکل ترافیک, پارکینک زباله و… در این شهر حل شود.

دکتر نصرتی دستگاههای متولی مثل گردشگری و شهرداری ها را ناظر حوزه گردشگری خواند وگفت: شهر رشت استعداد بی نظیری دارد اما به شرطی ذینفعان چون قطعات پازل به خوبی در کنار هم قرار گیرند.

توسعه شهری و برندینگ رشت در حوزه گردشگری در آینده نزدیک

محمد حسن عاقل منش نیز در راستای برنامه ریزی شورا در مبحث سرمایه گذاری گردشگری اذعان داشت: حضور چهره های ملی برای ارتقا شهر در حوزه گردشگری در شهری از شهرهای خلاق یونسکو امید است گام های خوبی برداشته شود.

وی افزود: در این دو سالی که گذشت شهر رشت در زمینه تثبیت خود در یونسکو گام های خوبی برداشته است , لذا امید است در آینده نزدیک در زمینه توسعه شهری و برندینگ در حوزه گردشگری نیز موفقیت هایی را کسب نماید.