رئیس بنیاد شهیدو امورایثارگران صومعه‌سرا گفت: صومعه‌سرا ۱۴۸ آزاده دوران دفاع مقدس دارد.

به گزارش ندای گیلان: محسن خلوص‌دهقان‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا ظهر امروز(31مرداد) در همایش تجلیل از آزادگان، جانبازان و ایثارگران اظهار کرد: همه ما مرهون خون شهدا هستیم و باید حرمت خون شهدا و همه کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذاشتند را نگه داریم.

وی افزود: با توجه به این برهه زمانی که مشکلات زیادی گرببان‌گیر آزادگان و جانبازان است اما خمی به ابرو نمی‌آورند، مسئولان باید تا جایی که ضوابط و شرایط اجازه می‌دهد مرهون خدمات آنها باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای یکصد گلزار شهدای انقلاب اسلامی است، گفت: این شهرستان دارای 528 شهیدوالامقام می‌باشد.

خلوص‌دهقان‌پوربا بیان اینکه 467شهید صومعه‌سرا در بنیاد شهید این شهرستان دارای پرونده می‌باشند، تصریح کرد: مابقی شهدا به دلیل مهاجرت خانواده‌هایشان از این شهرستان به شهرستان‌ها و یا استان‌های دیگر کشور دارای پرونده نمی‌باشند.

وی با بیان اینکه 337 والدین در قید حیات شهدای والامقام این شهرستان دارای پرونده هستند، خاطرنشان کرد: 56همسر شهید در بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا پرونده دارند و زیر پوشش این نهاد می‌باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا، تعداد فرزندان شهدای تحت پوشش این نهاد را 88 نفر عنوان کرد و افزود: سه جانباز این شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

خلوص‌دهقان‌پور با بیان اینکه یک هزار و57 جانباز دارای پرونده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان هستند، گفت: 148 نفر آزاده دوران دفاع مقدس در این نهاد دارای پرونده می‌باشند.

وی تصریح کرد: صومعه‌سرا دارای 2 سردار شهید زمان جنگ به نام شهید یعقوب یوسفی و شهید علیرضا خلوص دهقان‌پور و اولین شهید دوران انقلاب اسلامی گیلان یعنی شهید نعمت برشنورد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با بیان اینکه این شهرستان دارای 32شهید جاویدالاثر و 21شهید کارمند است، خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 10 خانواده دو شهیدی و 8خانواده تک فرزند ذکور است.

خلوص‌دهقان‌پور اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران صومعه‌سرا با داشتن 14 پرسنل در این نهاد خدمات رسانی به خانواده شهدا ،جانبازان و ایثارگران می‌نماید./شبستان