مدیر کل استاندارد گیلان اعلام کرد:از ابتدای امسال تا پایان آبان ، ۷۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر و اعتبار ۲۴۳ پروانه نیز با دارا بودن شرایط قانونی تمدید شده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهناز جعفریان، مدیر کل استاندارد گیلان اعلام کرد:از ابتدای امسال تا پایان آبان ۷۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان صادر و اعتبار ۲۴۳ پروانه نیز با دارا بودن شرایط قانونی تمدید شده است.

وی افزود : در همین مدت و در راستای نظارت بر اجرای استاندارد و اطمینان از استمرار کیفیت در محصولات تولیدی  واحدهای تحت پوشش ۱۴ پروانه تعلیق و  ۶۴ پروانه نیز ابطال شد.

همچنین تعداد ۲۲ پروانه نیز با رفع نواقص موجود و ارتقای کیفیت مطابق با استانداردهای مربوط رفع تعلیق شده و مجددا اعتباردهی شدند.

جعفریان به همشهریان و مصرف کنندگان عزیز توصیه کرد ضمن حساسیت و توجه به دارا بودن نشان استاندارد محصولات، می توانند با ارسال کد ده رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه و مشخصات دیگر کالا اطلاع حاصل کنند.

همچنین در صورت شکایت از کیفیت کالاهای تولیدی دارای نشان استاندارد با شماره تلفن ۱۵۱۷ تماس گرفته و شکایت خود را ثبت نموده، بدیهی است شکایت واصله بررسی و نتیجه به نحو مقتضی به شاکی اعلام خواهد شد.