طی مراسمی از مدیران کنترل کیفیت نمونه استاندارد استان گیلان به مناسبت روز ملی کیفیت تجلیل بعمل آمد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهناز جعفریان مدیرکل استاندارد استان در مراسم امسال تجلیل از مدیران کنترل کیفیت نمونه استاندارد، کیفیت را دارای تعاریفی متفاوت در بخش های مختللف دانست و گفت : در استاندارد کیفیت، ویژگی های تعریف شده بر اساس نیازها و خواسته های تلویحی و تصریحی مردم است.
جعفریان با بیان اینکه کیفیت در چند محور، محصول محور، فرایند محور ، مشتری محور و در نهایت ارزش محور بررسی می‌شود، افزود: کارشناسان ومتخصصان استاندارد با انجام آزمون های مختلف و بررسی کیفیت کالاها بر استاندارد آنها نظارت مستمر دارند

وی با اشاره به بررسی کیفیت کالاها و پس از آن صدور گواهی تایید برای استفاده از نشان استاندارد برای کالاهای تولید شده گفت: در استاندارد سازی و تولید با کیفیت در همه دنیا آنقدر مولفه‌های عجیبی وارد می‌شود که کار بسیار سخت میشود.
وی با بیان اینکه ۱۰ هزار بازرسی توسط بازرسان استاندارد در استان برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است، گفت : تاکنون هفت هزار بازرسی در استان در همین راستا انجام شده است.
مدیرکل استاندارد تصریح کرد: با وجود متخصصان با تجربه تعداد نیروی ما در بخش های مختلف کم هست و از این رو ناچار به استفاده از همکاری نیروها در آزمایشگاههای همکار و بازرسان همکار هستیم .
جعفریان با بیان اینکه فعالیت های پرسنل استاندارد نیاز به حمایت دارد از نمایندگان مجلس و مجموعه قانون گذاران در مجلس شورای اسلامی خواست با توجه به تلاش بی شائبه تمامی دست اندرکاران استاندارد برای ترویج فرهنگ استاندارد و ایجاد انگیزه برای تولیدات کیفی
و درمقابل، جلوگیری از تولید و عرضه کالای بی کیفیت در جامعه از نظر مادی و قانونی حمایت های ویژه داشته باشند.
َ
محمد رضا احمدی سنگری یکی از نمایندگان مردم شریف شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به اهمیت اعتماد سازی مردم  از سوی تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت : باید همه دست به دست هم بدهیم تا کالاهایی با کیفیت، تولید و عرضه گردد زیرا اگر اعتماد مردم در این زمینه از بین برود به کالاهای تولید داخل آسیب می رسد.

لازم به ذکر است در این مراسم مهدی محمدی کوچصفهانی معاون استاندارد سازی و آموزش و
علی اسلامی میاندهی رییس هیات مدیره انجمن صنفی مدیران کنترل کیفیت استان هریک به مناسبت روز ملی کیفیت مطالبی بیان داشتند

گفتنی است در این مراسم یکی از مدیران کنترل کیفیت بعنوان نمونه و پنج مدیر کنترل کیفیت نیز شایسته تقدیر معرفی و تجلیل شدند.