مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: طی این مدت جاری شدن سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد دادرس با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت بارش و تقویت آن در منطقه است.

وی با بیان اینکه طی این مدت وزش باد جنوبی مورد انتظار است، افزود: از عصر دیروز با نفوذ سامانه بارشی و خنک به منطقه شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا، روند کاهش دما، وزش باد، بارندگی، رعد و برق در مناطق مستعد احتمال تگرگ تا پنجشنبه فراهم است.

دادرس ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و همچنین تشدید ناپایداری‌ها در منطقه بر شدت بارش‌ها افزوده شده و بارندگی و وزش باد در برخی مناطق استان خیلی شدید پیش بینی شده است.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای استان خبر داد و گفت: مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان به صدور هشدار زرد هواشناسی دریایی و کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: شرایط برای صید کیلکا برای امروز و چهارشنبه شب نامناسب است.

دادرس با تاکید بر اینکه طی این مدت دمای هوا ۵ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر، سیلاب در این مدت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه تمهیدات در بخش کشاورزی اندیشیده شود، ادامه داد: تردد در جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی، اجتناب از فعالیت کوهنوردی طی این مدت پرهیز شود.