معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به صدور دامدار کارت با تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، گفت: دامداران با این کارت می توانند نهاده مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، میرحجت علی اکبرنژاد با اشاره به اجرای دامدار کارت، اظهار کرد: این طرح حمایتی از دامداران گیلانی برای استفاده از تسهیلات دامدار کارت است.

وی با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده برای این طرح ۵۰ میلیون تومان است، افزود: این مبلغ در کارت‌های ۱۰، ۲۰ و ۵۰ میلیون تومانی برای دامداران صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه دامداران برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه «سیتا» ثبت نام کنند، گفت: بعد از ثبت نام در این سامانه باید به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی مراجعه تأیید خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه طی مدت یک هفته بانک نسبت به صدور دامدار کارت برای دامداران اقدام می‌کند، اضافه کرد: دامداران از این کارت می‌توانند برای خرید نهاده‌های مورد نیاز خود استفاده کنند.

اکبرنژاد در ادامه به اهداف پیش بینی شده برای دامدار کارت اشاره و تصریح کرد: باد توجه به اینکه سرمایه در گردش مورد نیاز برای دامداران از جمله دغدغه‌های وزارت کشاورزی بوده و برای حمایت از دامداران اقدام به پرداخت این تسهیلات در قالب دامدار کارت با سود ۱۱ درصد کرده است.

وی ادامه داد: برای دریافت دامدار کارت نیاز به داشتن پروانه فعالیت نبوده و دامداران تنها با داشتن هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها مشمول دریافت این کارت می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان یاد آور شد: توزیع نهاده‌ها همچنان از طریق تعاونی‌های دامداران و کارخانجات خوراک دام انجام می‌شود.