به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آتش در نیستان عنوان مجموعه تلویزیونی جدیدی است که به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه نویسی در مرحله نگارش قرار دارد.پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان این سریال درباره وضعیت نگارش متن این اثر به فارس گفت: در حال حاضر سیناپس ٢٥ قسمت از […]

به گزارش‌‌‌‌‌ندای گیلان به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، آتش در نیستان عنوان مجموعه تلویزیونی جدیدی است که به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه نویسی در مرحله نگارش قرار دارد.پرویز شیخ طادی نویسنده و کارگردان این سریال درباره وضعیت نگارش متن این اثر به فارس گفت: در حال حاضر سیناپس ٢٥ قسمت از سریال به پایان رسیده و نهایی شده است.
وی درباره ویژگیهای این سریال بیان کرد: آتش در نیستان یک سریال تاریخی و با توجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان اسلام، مقطع مشابه تاریخی انتخاب شد که آن دوره حمله مغول و سلطنت خوارزمشاهیان است که هم از نظر اجتماعی و هم اقتصادی متناسب با وضعیت روز است. در واقع اختلافاتی میان حکومتهای منطقه آن زمان درمیگیرد که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان شده و مغولان را بر ایران مسلط میکند.
شیخ طادی همچنین ادامه داد: مراحل پژوهش این سریال از سال 93 با سفارش مرکز فیلم و سریال برون مرزی شروع شد و نگارش آن پس از تأسیس مرکز گسترش فیلم نامه نویسی سازمان به این مرکز انتقال یافت . البته پژوهش همزمان با نگارش نیز همچنان در جریان است و آقای احسان عظیمی همراه با من نگارش این سریال را برعهده دارند.
گفتنی است سریال آتش در نیستان داستان جوانی ایرانی است که علیه شرایط موجود تسلط مغولان بر ایران قیام می کند و در این مسیر هم با مغولان و هم خائنان داخلی به مبارزه بر می خیزد و… .
این سریال در 60 قسمت 45 دقیقه ای در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی به رشته تحریر در میآید.انتهای پیام/