تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، سه بر صفر مقابل کانادا شکست خورد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،از ساعت ۴:۳۰ امروز (چهارشنبه) ۶ مرداد ۱۴۰۰، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، به مصاف تیم ملی کانادا رفت که در دیداری عجیب، با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد.

این در حالی بود که پیش از این مردان والیبال ایران به دو برد ارزشمند برابر لهستان و ونزوئلا دست یافته بودند.

ترکیب ابتدایی ایران:
سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، امیر غفور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد و مهدی مرندی (لیبرو)

ترکیب ابتدایی کانادا:
تیلر ساندر، گوردون پرین، نیکولاس هوگ، لوکاس ون برکل، گراهام ویگراس، جزف اسکلاتر و کامرون بان (لیبرو)

* ست اول: ۲۵ – ۱۶ کانادا

در آغاز بازی کانادا با عملکرد خوب هوگ ۴ امتیاز متوالی کسب کرد و نهایتا نخستین امتیاز ایران را میثم صالحی به دست آورد. با امتیاز سرویس اسکلاتر کانادا اختلاف را به ۵ امتیاز رسانده و ۶ – ۱ پیشی گرفت. با درخشش موسوی و غفور در دفاع روی تور، ایران اختلاف را در حالی به سه امتیاز کاهش داد که کانادا همچنان ۱۰ – ۷ پیش بود.

در ادامه، سرویس‌های خوب کانادا دریافت و حملات ایران را دچار مشکل کرد تا با درخشش اسکلاتر و هوگ، کانادا بار دیگر اختلاف را به ۶ امتیاز افزایش داده و ۱۳ – ۷ پیشی بگیرد. با افزایش اختلاف دو تیم، آلکنو تقاضای وقت استراحت کرد.

پس از یک رالی جذاب، هوگ با آبشار خود کانادا را به امتیاز ۱۵ رسانده و اختلاف را به ۶ پوئن افزایش داد. کانادایی‌ها که در دریافت‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، برتری ۷ امتیازی خود را تا نتیجه ۲۰ – ۱۳ به سود خود حفظ کردند. در اواخر این ست اختلاف دو تیم به ۱۰ امتیاز افزایش یافت و کانادا همچنان ۲۴ – ۱۴ پیش بود. کانادا نهایتا این ست را با برتری قاطع ۲۵ – ۱۶ پشت سر گذاشت.

* ست دوم: ۲۵ – ۲۰ کانادا

امتیاز نخست این ست را ایران به دست آورد، اما در ادامه، این کانادا بود که ۲ – ۱ پیش افتاد. ایران در این ست عملکرد بهتری در حمله و سرویس داشت و با بیرون رفتن آبشار اسکلاتر و امتیاز سرویس عبادی‌پور، ۷ – ۸ از کانادا پیش افتاد. در ادامه اما باز هم این کانادا بود که با درخشش هوگ ۱۲ – ۱۰ پیش افتاد.

کانادایی‌ها که عملکرد خوبی در دریافت‌ها داشتند، با جای خالی‌های «پرین» اختلاف را به سه امتیاز افزایش دادند و ۱۵ – ۱۲ پیشی گرفتند. با درخشش عبادی‌پور، ایران اختلاف را به یک امتیاز کاهش داد. در اواخر این ست نیز، کانادایی‌ها با دریافت‌های خوب خود حملات ایران را دفع کرده و ۲۱ – ۱۷ پیش افتادند تا آلکنو بار دیگر تقاضای وقت استراحت کند.

درخشش پرین و هوگ در خط حمله کانادا برتری را همچنان به نفع این تیم رقم زده بود تا شاگردان گلن هوگ ۲۴ – ۱۹ پیشی بگیرند. کانادا نهایتا این ست را هم ۲۵ – ۲۰ پیروز شد تا در مجموع دو بر صفر پیش بیفتد.

* ست سوم: ۲۵ – ۲۲ کانادا

با آبشار هوگ، کانادا نخسین امتیاز این ست را به دست‌ آورد، اما در ادامه، این تیم ایران بود که ۲ – ۳ پیش افتاد. در حالی که عبادی‌پور می‌توانست روی توپ برگشتی، نتیجه را ۶ – ۶ مساوی کند، آبشار او دفاع شد تا کانادا ۷ – ۵ پیش بیفتد. در ادامه اما با درخشش عبادی‌پور در سرویس و حمله، ایران نتیجه را به تساوی کشید و با آبشار غفور ۱۰ – ۱۱ پیش افتاد.

دریافت‌های خوب کانادا اجازه پیشی گرفتن را به ایران نداد تا با از دست رفتن حملات شاگردان آلکنو، این تیم کانادا باشد که ۱۵ – ۱۴ پیش بیفتد. پس از یک رالی زیبا، اسکلاتر اختلاف را به سه امتیاز افزایش داد تا آلکنو در حالی که کانادا ۱۷ – ۱۴ پیش بود، تقاضای وقت استراحت کند.

با ادامه درخشش عبادی‌پور در خط سرویس، ایران اختلاف را به یک رساند تا هوگ در امتیاز ۱۸ – ۱۷ به سود کانادا، تقاضای وقت استراحت کند. عملکرد خوب کانادا در این بازی همچنان ادامه یافت تا با برتری ۲۵ – ۲۲ در این ست، در مجموع ۳ بر صفر برنده این بازی حساس شوند.

به این ترتیب نخستین باخت شاگردان آلکنو در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، پس از دو برد متوالی مقابل لهستان و ونزوئلا به ثبت رسید.

تیم ملی والیبال ایران باید از روز جمعه _ هشتم مرداد از ساعت ۱۵:۱۰ برابر ایتالیا به میدان برود.

ایسنا