شهردار رشت شکاف بین نسلی و نگاه به مقوله های نوآورانه را یکی بزرگترین معضلات کشور در چهاردهه اخیر عنوان کرد.

به گزارش ندای گیلان؛ثابت قدم در نشست ارائه طرح گلدان‌های ترافیکی شکاف بین نسلی و نگاه به مقوله های نوآورانه را یکی بزرگترین معضلات کشور در چهاردهه اخیر دانست و اظهار داشت: نگاه به مقوله‌های نوآورانه بخشی به علم و بخشی به دانش و بخشی به مهارت بر می‌گردد.

شهردار رشت با اشاره به عدم تعیین تفاوت بین علم و دانش و مهارت در جامعه تصریح کرد: عرف جامعه سه واژه فوق را معادل هم و در واژه مدرک تحصیلی تعریف می کند و به عبارتی می‌توان گفت که خلاقیت افراد در واژه های علم، دانش، مهارت و مدرک تحصیلی گم شده است.

وی افزود: به طور عموم در جامعه‌ای حرفه ای و در حوزه اجرا نیز متاسفانه توانمندی‌های افراد مبتنی بر مدرک تحصیلی است نه هوش اجتماعی و خلاقیت.

ثابت قدم با تاکید بر نگاه خلاقانه توسط مدیریت شهری در موضوعات بین بخشی تصریح کرد : امروز مدیریت شهری با راه اندازی مرکز خلاقیت و نوآوری وحوزه پژوهش توجه ویژه و سعی برآن دارد تا هم در حوزه ایده و تولید فکر و هم در حوزه اجرا نگاه خلاقانه ای داشته باشد.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری با سپردن وظایف و خدمات به محلات و با کاهش خطا سعی دارد تا با حضور و همراهی شهروندان مشارکت را از حرف به عمل تبدیل نماید.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد رقابت در حوزه های بین بخشی یادآور شد: با ایجاد رقابت بین حوزه های بین بخشی به ویژه حوزه زیباشناسی و هدایت رقابت پذیری به سوی شهروندان می توانیم مشارکت بیش از پیش شهروندان در قالب ایده و طرح داشته باشیم.

ثابت قدم با قدردانی از زحمات مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری در راه اندازی مرکز خلاقیت در راستای استفاده از ایده های نو برای توسعه شهری خاطرنشان کرد : جلسه امروز در ارتباط با حوزه زیباسازی و ترافیک می باشد، لذا شایسته است تا در دیگر موضوعات در زمینه توسعه شهری رقابت پذیری را ایجاد کنیم.