سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده همه شهرستان های استان گیلان به جز رودبار در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فردین مهرابیان در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان استان گیلان از نظر رنگ بندی‌های کرونایی، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تنها یک شهرستان گیلان در وضعیت زرد قرار دارد.

وی با بیان اینکه رودبار تنها شهرستان گیلانی است که در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، ادامه داد: ۱۷ شهرستان دیگر در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان با اشاره به ثبات در وضعیت کرونایی استان طی روزهای و هفته‌های اخیر، گفت: تداوم این روند نیازمند مشارکت و همکاری مردم و رعایت شیوه نام‌های بهداشتی است.

وی همچنین به وضعیت واکسیناسیون در استان اشاره و با بیان اینکه گیلان همچنان در سطح در جایگاه نخست قرار دارد، ادامه داد: حدود ۴۵۰ پایگاه واکسیناسیون در سطح استان و بیش از ۲۰۰ پایگاه و مرکز در شهرستان رشت اقدام به واکسیناسیون شهروندان می‌کنند.

مهرابیان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، اضافه کرد: در شبانه گذشته نیز ۴۵ بیمار جدید در بیمارستان‌ها پذیرش شدند.

وی با اشاره به وخامت حال ۵۱ بیمار کرونایی در سطح استان گیلان، گفت: ۵۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۳ بیمار جدید نیز به این بخش منتقل شدند.