سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مجموع بستری های کرونایی گیلان ۵۱ نفر است، افزود: چهار بیمار در آی.سی.یو بستری هستند و سه بیمار بدحال داریم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،فردین مهرابیان، از بستری شدن ۲۱ بیمار جدید کرونایی در استان گیلان طی شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۲۵ بیمار ترخیصی هم داشتیم.

وی با بیان اینکه مجموع بستری های کرونایی گیلان ۵۱ نفر است، افزود: چهار بیمار در آی.سی.یو بستری هستند و سه بیمار بدحال داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۰ شهرستان املش، آستارا، آستانه اشرفیه، رودسر، لاهیجان، رشت، خمام، تالش، لنگرود و فومن را در وضعیت آبی دانست و متذکر شد: شهرستان های بندرانزلی و رضوانشهر و رودبار و سیاهکل و شفت و صومعه سرا و ماسال  نیز در وضعیت زرد هستند.

مهرابیان، با بیان اینکه عدم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به ویژه ماسک زدن موجب شده همچنان با بستری های روزانه کرونا مواجه باشیم، تاکید کرد: در فصل سرد سال هستیم و لذا مردم باید با رعایت پروتکل های بهداشتی از بیماری های تنفسی در امان بمانند.

وی با اشاره به شیوع بالای بیماری های فصلی همچون سرماخوردگی و آنفلوانزا، خاطرنشان کرد: افراد با هرگونه علائم بالیتی نظر تب و سرفه و آبریزش و گلودرد از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه تاکنون بستری ناشی از آنفلوانزا در استان نداشتیم، بیان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا و دز چهارم واکسن کرونا همچنان در دستور کار افراد قرار گیرد.