رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان از تخصیص اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومانی برای راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: گیلان در این بخش از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،مهدی نقدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: شفت از شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته است و باید نگاه‌ها به این شهرستان ویژه‌تر شود.

وی با اشاره به مشکل آب و فاضلاب شفت، افزود: شفت در بخش زیرساخت‌های آب و فاضلاب با چالش جدی مواجه است.

فرماندار شفت با اشاره به مشکلات اعتباری برای انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در این شهرستان، بیان کرد: میزان اعتبارات پاسخگوی چالش‌ها و مشکلات شفت نیست.

نقدی با اشاره به نامگذاری شعار سال تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، اضافه کرد: شهرک صنعتی شفت با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و باید نگاه ویژه‌ای نسبت به ساماندهی این شهرک صورت گیرد.

وی با تاکید بر ساماندهی سردهنه‌ها برای جلوگیری از تنش آبی در مزارع کشاورزی، افزود: برای برون رفت از چالش آبی در سال زراعی جدید باید سردهنه‌ها ساماندهی شود.

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های روستایی گیلان تخصیص یافت

شراره کاووسی ظهر یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان شفت، اظهار کرد: اعتبارات برای اساس شاخص جمعیتی تعیین و تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعریف پروژه و شاخصه جمعیتی ارتباط مستقیمی با میزان تخصیص اعتبارات دارد، افزود: عدم هدفمندی و برنامه محوری در تعریف پروژه‌ها منجر به انباشت پروژه‌ها می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با بیان اینکه شفت از جمله شهرستان‌های کم برخوردار است، گفت: شفت، املش، سیاهکل و رضوانشهر جزء شهرستان‌های کم برخوردار گیلان هستند و در بخش اعتبارات به این شهرستان‌ها نگاه ویژه خواهد شد.

کاووسی از افزایش سهم اعتباری شفت در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: افزایش تصاعدی اعتبارات برای هیچ شهرستانی امکان پذیر نیست و باید این امر پلکانی صورت گیرد و از طرف دیگر به میزان اجرای پروژه‌های نیمه تمام هم بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تلاش شده در تخصیص اعتبارات عدالت بین شهرستانی رعایت شود، افزود: به هیچ عنوان تخصیص اعتبار یک شهرستانی برای شهرستان دیگر داده نمی‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان با تاکید بر برنامه محوری در دستگاه‌ها برای جذب اعتبارات، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی در پایین یا بالا بودن تخصیص اعتبارات نقش آفرین هستند و اگر می‌بینید به عنوان مثال؛ شفت در بخش ورزش تخصیصی نداشته قطعاً کوتاهی از مدیر شهرستانی بوده است.

کاووسی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سردهنه ها و کشاورزی، بیان کرد: اعتبارات پروژه‌های آب کشاورزی و ساماندهی سردهنه ها کامل تخصیص داده می‌شود.

وی از تخصیص اعتبار ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای راه‌های روستایی گیلان خبر داد و افزود: شاخص اعتبارات استان گیلان در بخش تخصیص راه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است.