مدیرکل امور استان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم برنامه ریزی برای کنترل فرسایش خاک گفت: تغییرات اقلیمی چالش اصلی امروز کشور است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی در حکمی سید مازیار رضوی را به عنوان سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان معرفی و منصوب کرد.

پیش از این و از دی ماه سال گذشته سرخوش کرم زاده سمت مدیرکلی منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان را برعهده داشت.

مازیار رضوی دارای مدرک دکترای جنگل است و پیش از این مسؤولیت هایی همچون معاون فنی، معاون آبخیزداری اداره کل و ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان‌ های ماسال و طالش را در کارنامه کاری خود عهده دار بود.

حکم صادره از سوی نوبخت را میرعماد مدیر کل امور استان‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تسلیم رضوی کرد.

سید حسین میرعماد در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی گیلان اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع و مردم داری سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم داری راز موفقیت یک مدیر است، افزود: رویکرد دولت سیزدهم مردم محوری است و این رویه باید در لایه‌های مدیریتی پیاده سازی شود.

مدیرکل امور استان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به تغییرات اقلیمی در کشور و گیلان بیان کرد: تغییرات اقلیمی چالش اصلی امروز کشور است که باید برای مقابله آن برنامه ریزی صورت گیرد.

میرعماد با بیان اینکه مدیریت منابع آبی مورد تاکید است، گفت: مدیریت مصرف آب در کشور یک مطالبه جدی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آبی باید علمی و دانشگاهی پایه باشد، افزود: کاشت نهال در عرصه‌های مختلف ضمن جلوگیری از فرسایش خاک منجر به مدیریت منابع آبی می‌شود.

مدیرکل امور. استان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه کنترل فرسایش خاک یک اولویت جدی است، گفت: فرسایش خاک در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی با اجرای طرح‌های آبخیزداری و جنگل کاری کنترل شود.

میرعماد با اشاره به اهمیت طرح کاشت یک میلیارد درخت، بیان کرد: اجرای مو به موی طرح کاشت یک میلیارد درخت در منابع طبیعی دنبال می‌شود و در این راستا سایر ارگان‌ها هم باید پیش قدم و همراه باشند.

وی با اشاره نقش اثرگذار مردم در عرصه مختلف، افزود: مشارکت دادن مردم در طرح‌های ملی بویژه کاشت نهال اثرگذار است.

مدیرکل امور استان‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اهمیت پارک‌های جنگلی استان گیلان، بیان کرد: مدیریت پارک‌های جنگلی گیلان به افراد توانمند و کاردان سپرده شود.

مردم عملکرد مدیران را رصد می‌کنند

حجت الاسلام سید باقر احمدی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، اظهار کرد: مسئولیت امانت بزرگ و خطیری است که به افراد سپرده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فرصت شناسی مسئولان برای خدمت رسانی افزود: مسئولان از خود خدمات ارزشمند و ماندگار به یادگار بگذارند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به طرح ملی کاشت نهال و لزوم توجه به این نهضت، اضافه کرد: عملکرد گیلان به لحاظ تولید نهال خوب ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه کارهای ماندگاری از سوی آقای کرم زاده به جا مانده است، افزود: مردم عملکردها را رصد می‌کنند و به آن نمره می‌دهند.

سرخوش کرم زاده مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این مراسم اظهار کرد: گیلان در بخش تولید نهال عملکرد قابل دفاعی دارد.

وی با اشاره به طرح ملی کاشت یک میلیارد اصله نهال، افزود: گیلان در تولید و کاشت نهال نسبت به سایر استان‌ها عملکرد بهتری دارد و می‌تواند نهال به سایر استان‌ها صادر کند.

مدیرکل سابق منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با تقدیر از تلاش‌های همکاران و کادر ستادی این سازمان، بیان کرد: در این مدت اگر کوتاهی از بنده صورت گرفته از مردم گیلان عذرخواهی می‌کنم و طلب عفو و حلالیت دارم.

«سید مازیار رضوی» سرپرست جدید منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این مراسم، اظهار کرد: اعتمادسازی در بین مردم در حوزه حفاظت از منابع طبیعی شرط اول موفقیت است.

وی با بیان اینکه مردم نقش محوری در حفظ و صیانت از منابع طبیعی ایفا می‌کنند، افزود: مردم را نسبت به اهمیت و جایگاه انفال و منابع طبیعی در حیات زندگی بشر آشنا کنیم.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه این سازمان خانواده اول من است، گفت: همه کادر و پرسنل منابع طبیعی خانواده من هستند و برای رفاه و تسهیل گری امورات آنها تلاش خواهم کرد.

در این مراسم با تقدیر از زحمات سرخوش کرم زاده، سید مازیار رضوی به عنوان سرپرست جدید منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان معرفی شد.