رییس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه‌های شهرستان رشت در استان تهران خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، سرهنگ علیرضا حدادی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسوولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: امنیت محصول یک فرآیند جمعی است و به عنوان یک ضرورت همه مردم باید در این راستا به پلیس کمک کنند.

وی به وقوع چند فقره سرقت از مغازه‌های سطح شهرستان رشت طی هفته‌های اخیر و پیگیری موضوع توسط پلیس اشاره کرد و گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از بررسی‌های علمی و تخصصی و جمع‌آوری آثار به‌جا مانده در صحنه‌های جرم، هویت سارق این پرونده‌ها را شناسایی کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی پس از اخذ نیابت قضائی و اعزام به استان تهران با تعقیب و مراقبت چند ساعته سارق را دستگیر کردند، از اعتراف این فرد به ۴ فقره سرقت از مغازه‌ها در شهرستان رشت خبر داد و بیان‌داشت: سارق ۲۷ ساله پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر توجه و رعایت مردم نسبت به هشدارها و توصیه‌های انتظامی در خصوص پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: پلیس برای پیشگیری از بروز جرایم به ویژه سرقت از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.