رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به رونمایی از نخستین کتاب درسنامه پیشرفت ایران در رشت گفت: فضای گفت‌وگوی دو طرفه از سوی مدیران ملی در سفر به استان‌ها فراهم شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سید رسول منفرد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: جامعه ایرانی، محمل وقوع حل مساله‌ها و حصول موفقیت‌ها و پیشرفت‌های متعددی است که این دستاوردها بیشتر از کلی‌گویی، به روایت عینی و جزئی نیاز دارند.

وی از رونمایی نخستین کتاب درسنامه پیشرفت ایران در رشت خبر داد و افزود: این کتاب در روز پنج شنبه ۱۶ آذرماه در نشست هم‌اندیشی جمعی از معلمان و مربیان گیلانی در رشت معرفی می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به جزئیات بیشتر درسنامه پیشرفت ایران بیان کرد: رونمایی از این درسنامه، آغاز راهی طولانی برای رساندن محتوای این محصول به نوجوانان و دانش‌آموزان است.

منفرد ادامه داد: نخستین کتاب درسنامه پیشرفت در ایران ماحصل تلاش دو ساله محققان گروه دفتر هنر و ادبیات پیشرفت حوزه هنری استان گیلان است.

وی با اشاره به جزئیات بیشتر درسنامه پیشرفت با عنوان یارَش افزود: این کتاب به عنوان نمونه آزمایشی و الگو محور ویژه راهنمای معلمان و مربیان و والدین نگاشته شده و چکیده‌ای از روایت ۲۱ کنشگر پیشرفت در استان است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با انتقاد از گفت و گوی یک طرفه مسؤولان کشوری مهمان گیلان بیان کرد: اکثر مسؤولان کشوری که به گیلان سفر می‌کنند با گفت و گوی یک طرفه و سخنرانی تک بُعدی استان را ترک می‌کنند.

منفرد با بیان اینکه باید فضای گفتمان دو طرفه بین مسؤولان کشوری و دغدغه مندان گیلانی ایجاد شود، گفت: فضای گفتمان دو طرفه و چند نفره از سوی مسؤولان کشور در سفر به استان‌ها فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم مساله محوری در گیلان افزود: مساله محوری رویکرد و راهبرد حوزه هنری گیلان است که با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه دنبال مردمی سازی حوزه فرهنگ هستیم، گفت: مساله محوری گریز از کارهای نمایشی و انجام فعالیت‌های میدانی و مؤثر است.