مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه سیستم آبگرمکن خورشیدی در عمارلوی رودبار راه اندازی می شود، گفت: این طرح با هدف جلوگیری از جنگل زدایی راه اندازی شده است.

به گزارش ندای گیلان،حسن یوسف پور  ضمن گرامیداشت دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: از محل صندوق توسعه ملی امسال 19 پروژه آبخیزداری در 9 شهرستان گیلان در دست اجراست که به مناسبت دهه فجر 9 پروژه افتتاح خواهد شد.

وی افزود: ویژگی منحصر به فرد اعتبارات صندوق توسعه ملی در حوضه های آبخیز نه تنها استان بلکه کل کشور تنوع پروژه ها در حوضه های آبخیز در قالب مدیریت جامع حوضه بوده است. در واقع در هر حوضه آبخیز پروژه هایی نظیر کاداستر، تغییر سوخت جایگزین، آموزش و توانمندسازی آبخیزنشینان، اطفای حریق، گشت و مراقبت، مبارزه با آفات گیاهی و… نیز در حال اجراست.

این مقام مسئول، از اجرای عملیات آبخیزداری در حوضه های آبخیز لسبو در شهرستان رودسر، زندانه در شهرستان رضوانشهر، پیرکوه در شهرستان سیاهکل، کاکرود در شهرستان رودسر، هرزه ویل در شهرستان رودبار، لوندویل و چلوند در شهرستان آستارا، آلنزه در شهرستان ماسال و ماسوله در شهرستان فومن خبر داد و عنوان کرد: این پروژه ها در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان، با بیان اینکه سیستم آبگرمکن خورشیدی در عمارلوی رودبار راه اندازی می شود، گفت: آبگرمکن‌های خورشیدی با هدف جلوگیری از جنگل زدایی برای تولید هیزم در روستای عمارلو نصب و راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار هزینه شده برای پروژه های آبخیزداری دهه فجر امسال 49 هزار و 820 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: تعداد خانوارهای بهره مند از پروژه ها حدود بالغ بر 3 هزار و 300 خانوار است و برای 10 هزار و 290 نفر اشتغالزایی داشتیم.

 

isna