شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیسی با دادن امتیاز به برخی از گروه‌های اصولگرا که سابقه ناسازگاری با این جریان را در کارنامه خود دارند و تلاش می‌کند تا نظر تمامی طیف‌های اصولگرا را نسبت به خود جلب کند.

سرویس سیاسی ندای گیلان-سعید گیتی‌آرا: هنوز ثبت نام نکرده بود که طرفدارانش در کاغذهایی از او خواسته بودند که بیاید؛ نوشته‌هایی با عنوان «رئیسی بیا» در دستان دختران و پسران جوان با ظاهری متفاوت که با شناختی که از ابراهیم رئیسی وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد خود وی نیز در آینده، داشتن چنین حامیانی را تایید کند. حتی شاید، البته در صورت رسیدن به موفقیت در انتخابات، نخستین مقام اجرایی کشور باشد که دستور مقابله با چنین ظواهری را در جامعه صادر کند. رئیسی آمد و بنابر اظهارات خودش در پی دعوت‌های پرشمار و محبت‌آمیز علمای گران‌قدر، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز پا به عرصه انتخابات گذاشته. اما آیا به راستی وی صرفا برای مبارزه با فساد آمده است؟ در این صورت آنچه اهمیت پیدا می‌کند سوابق مدیریتی وی در دستگاه قضاست که نشان می‌دهد دست او برای مبارزه با فساد در گذشته نیز باز بوده است و لزوما در این مسیر نیازی به رئیس جمهور شدن نداشته است. با جدی‌تر شدن حضور رئیسی در انتخابات، تحلیل‌ها در این باره نیز داغ‌تر از گذشته شده است. اینکه وی به عنوان کاندیدای نهایی جمنا در انتخابات حاضر می‌شود نیز از موضوعاتی است که هنوز در ابهام است، زیرا محمدباقر قالیباف که یکی دیگر از گزینه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات بود، در عرصه رقابت‌های انتخاباتی حاضر شده است. البته گفته می‌شود که قالیباف صرفا برای حمایت از رئیسی به میدان آمده و در نهایت شبیه همان کاری را انجام می‌دهد که قرار است اسحاق جهانگیری در حمایت از روحانی انجام دهد.

نزدیک شدن تدریجی رئیسی به جبهه‌پایداری

شنیده‌ها حاکی از آن است که رئیسی با دادن امتیاز به برخی از گروه‌های اصولگرا که سابقه ناسازگاری با این جریان را در کارنامه خود دارند و تلاش می‌کند تا نظر تمامی طیف‌های اصولگرا را نسبت به خود جلب کند. این درحالی است که جبهه پایداری اخیرا تلاش کرد تا با مذاکره با جریان انحرافی، نظر آنان را نیز به حمایت از رئیسی جلب کند. در همین رابطه، رئیسی در تازه‌ترین اقدامش، مسعود میرکاظمی را به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی و صولت مرتضوی را به‌عنوان رئیس ستاد استان‌های خود برگزید. میرکاظمی وزیر بازرگانی و وزیر نفت در دولت‌های نهم و دهم بود و از اعضای جبهه پایداری و از نمایندگان تندرو مجلس قبل به شمار می‌رفت. میرکاظمی در دولت نهم وزیر بازرگانی بود و ۲سال نخست دولت دهم را در وزارت نفت به‌سر برد، اما عملکرد او چنان بود که حتی رئیس آن دولت هم نتوانست او را تحمل کند.از سوی دیگر صولت مرتضوی رئیس ستاد استان‌های رئیسی شده است. مرتضوی از کارمندان سازمان زندان‌ها بود و مدتی نیز فرمانداری بیرجند را برعهده داشت. او در دولت دهم معاون سیاسی وزیر کشور شد و پس از آن نیز با رای شورای شهر مشهد که اکثر آنها وابسته به جبهه پایداری هستند به شهرداری مشهد برگزیده شد. رئیسی در حالی با انتصاب دو عنصر وابسته و نزدیک به جبهه پایداری به عنوان مسئولان ستادهای انتخاباتی خود، شائبه نزدیک شدنش به این تشکل سیاسی تندرو را ایجاد کرده است که در هفته اخیر نیز سیدمهدی هاشمی نماینده سابق مجلس را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود در استان تهران برگزیده بود. وی همچنین از روز گذشته با حضور در محل شهادت شهدای هفتم تیر در تهران، فعالیت انتخاباتی خود را به صورت رسمی آغاز کرد.