نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی شهرستان تالش به ریاست زینب افراز معاون برنامه ریزی فرمانداری و سرپرست بخشدار مرکزی در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد

به گزارش ندای گیلان،زینب افراز سرپرست بخشدار مرکزی شهرستان تالش امروز در جلسه با دهیاران این بخش گفت : دهیاران حاصل انتخاب درست منتخبین مردم در شوراهای اسلامی روستاها هستند و آنچه در روستاها صورت می گیرد ماحصل تلاش دهیاران و همراهی اعضای شورای روستا با هماهنگی بخشداران است .

افراز افزود : یکی از مهمترین اقدامات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از تشکیل جهاد سازندگی بحث تشکیل دهیاری ها برای رسیدگی به روستاها و رفع مشکلات فرهنگی ، توسعه ای و عمرانی و زیرساختی در سطح روستاهاست .

سرپرست بخشداری مرکزی تالش عنوان کرد : دهیاران مانند شهرداریها منشا خدمات رفاهی و عمومی مردم در روستاها هستند که باید به این خدمت افتخار کنند .

افراز تاکید کرد : دهیاران نباید تنها در زمینه بهسازی و کارهای زیربنایی در روستا سرگرم شوند بلکه باید به سمت کارهای توسعه ای و تشکیل تعاونیهای مردمی و طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها باشند و با توجه به پتانسیل های موجود در روستاها و ظرفیت سنجی سبب ایجاد اشتغال های پایدار روستایی شوند تا از این طریق هم مانع مهاجرت روستاییان به شهرها شوند و هم در حل مشکلات معیشتی مردم به سمت تولید و اشتغالزایی در روستاها نیز سوق داده شود . اجرای طرح های مختلف مثل قالی بافی – گلیم بافی – حصیر بافی صنایع دستی -لبنی وکشاورزی از مهمترین طرحهای توسعه ای در روستاها هستند .

معاون فرماندار و سرپرست بخشداری مرکزی تالش گفت : دهیاران بخصوص دهستان کوهستانی یرای اخذ کدپستی به اداره پست مراجعه نمایند و نیز همچنین از ساخت و سازهای غیرمجاز ممانعت نموده و در صورت مشاهده نسبت به معرفی آنان و تشکیل پرونده جهت ارسال به کمیسیون ماده ۹۹ اقدام نمایند .

وی ساماندهی افراد ساکن در حریم رودخانه ها و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی ناشی از سیل های آتی و معرفی و تشویق ساکنین حریم رودخانه ها جهت ثبت نام در بنیادمسکن را تاکید کرد.

در ادامه نیز از فرماندهی نیروی انتظامی و رئیس دامپزشکی و امور دام جهاد کشاورزی درخصوص پلاک کوبی احشام توضیحات لازم را بیان نموده و خواستار همکاری دهیاران در شناسایی و ثبت احشام دامداران در سامانه پنجره واحد شدند .

در ادامه جلسه مسئول شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) درخصوص تشکیل شورای زکات در روستاها توسط دهیاران ‌و مزایای آن برای خدمات دهی و مساعدت به افراد نیازمند همان روستا و افراد تحت پوشش کمیته امداد همان روستا توضیحات تکمیلی را ارائه نمودند .