باند سارقان اسب های رها شده کشاورزان در شهرستان رشت استان گیلان متلاشی شد.

ندای گیلان:سرهنگ «رحیم شعبانی» فرمانده انتظامی شهرستان رشت در تشریح این خبر گفت: در پی گزارشات مردمی مبنی براینکه یک منزل مسکونی متروکه واقع در بخش خمام شهرستان رشت پاتوق افرادخلافکار و سارق می باشد، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران انتظامی قرارگرفت .
سرهنگ رحیم شعبانی اعلام داشت: ماموران انتظامی در بررسی های میدانی از تردد افراد مشکوک به این محل اطمینان حاصل کرده و با تحت نظر قرار دادن این منزل مسکونی متروکه؛ مشاهده نمودند که این افراد قصد انتقال تعدادی اسب به داخل خودروی وانت نیسان را دارند.
رئیس پلیس رشت با بیان اینکه ماموران انتظامی۳ متهم را در حین انتقال اسب ها به داخل خودرو نیسان دستگیر کردند، بیان داشت: ۵ راس اسب سرقتی و یکدستگاه موتورسیکلت هوندا فاقد پلاک و یک قطعه پرنده شکاری سنقر تالابی نیز از مخفیگاه این متهمان کشف شد.
رئیس پلیس رشت در خصوص عملکرد سارقان احشام گفت: افراد این باند اعتراف نمودند، احشام را از روستاها و شهرستان های همجوار به سرقت برده و در سر فرصت به یکی از استان های شمال غربی انتقال و به فروش می رساندند.
سرهنگ شعبانی در پایان با اعلام اینکه مالکان اسب های سرقتی شناسایی و به صاحبانشان تحویل شده، گفت: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و متهمان به همراه شاکیان و مستندات به مرجع قضائی معرفی شدند.