مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان به همراه معاون صنایع‌دستی وزارت در دومین روز از بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی از شهر رشت با حضور در کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با بانوان شاغل در این عرصه گفت و گو کرد و به بررسی نیازها و مشکلات آنان پرداخت.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی همزمان با بازدید ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی، گفت: صنایع‌دستی از دیر باز تاثیر و نقش بسیار مهمی در اقتصاد مردم گیلان به ویژه برای بانوان داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در نشستی که ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی با بانوان فعال صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در مجموعه «گیل بانو» داشتند، گفت: تعامل بین هنرمندان جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات و ایجاد بستر مناسب به منظور عرضه و بازاریابی تولیدات و صنایع‌دستی بانوان جز اولویت‌های سازمان است.

جهانی، با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای عرضه محصولات صنایع‌دستی گفت: بانوان توانمند استان با ارائه محصولات خود در جامعه و همچنین بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی موفق شدند گام مفیدی در زمینه درآمدزایی خود و خانواده‌شان بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی به صورت جدی از سوی دولت سیزدهم دنبال می‌شود، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور در ورودی‌های هر شهر تا پایان سال آینده باید یک بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود.

او در همین زمینه افزود: دولت بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی تأکید دارد و در همین راستا در وزارت میراث‌فرهنگی شاهد برنامه‌های بسیار جامع برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی هستیم و امیدواریم این اقدامات بیش از پیش تداوم یابد.

ارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی به منظور بررسی امکانات و توانمندی‌های شهر رشت جهت ثبت در شبکه جهانی شهرهای صنایع‌دستی، از شهر رشت بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی ریاست و اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و همچنین مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت انجام شد، ارزیابان از پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب رشت(شهرداری رشت) و ساختمان صنایع‌دستی رشت بازدید کردند.