مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت ۴۶ رویداد این استان در تقویم رویدادهای کشور گفت: به دنبال جهانی کردن شهرهای رویداد محور گیلان هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت،ولی جهانی اظهار کرد: گیلان به جهت تنوع اقلیمی و قومی دارای رویدادها و جشنواره‌های متنوعی است که متناسب به اقتضای زمانی و مکانی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

وی از حضور پررنگ گیلان در نمایشگاه بین المللی کشور خبر داد و افزود: با عنایت به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری کشور در روزهای ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه اداره کل میراث فرهنگی گیلان به مشابه سال‌های گذشته نسبت به حضور مؤثر به صورت رویکرد مشخص اقدام می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه شرکت در این نمایشگاه با رویکرد شهر رویداد محور خواهد بود، گفت: این اداره کل با برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه، رویداد و جشنواره فرهنگی رتبه اول رویداد کشور را کسب کرده است.

جهانی با بیان اینکه تعداد رویدادهای گیلان بیش از این تعداد است، اضافه کرد: به همت همکاران ستادی در معاونت گردشگری و مدیران شهرستانی تعداد ۴۶ رویداد در تقویم رویدادهای کشور ثبت و حدود ۵۰ رویداد دیگر در حال ثبت استانی و ملی شده و به دنبال جهانی کردن شهرهای رویدادمحور گیلان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره مزیت‌های برپایی رویدادها بیان کرد: برگزاری رویدادها در ایجاد سفر و ماندگاری آن بسیار مؤثر است به گونه‌ای که اجرای برنامه‌های متنوع توسط اداره کل در هشت ماه اول سال جاری سبب ماندگاری بیش از ۷۰ میلیون نفر شب در استان شده است.