تعدادی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه در یکصد و شصت و ششمین بار دیگر از عملکرد شهردار کلانشهر رشت انتقاد کردند و اظهار داشتند: نظارت بر عملکرد شهردار از وظایف اعضای شورا است.

به گزارش ندای گیلان،تعدادی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت در نطق پیش از دستور جلسه در یکصد و شصت و ششمین بار دیگر از عملکرد شهردار کلانشهر رشت انتقاد کردند و اظهار داشتند: نظارت بر عملکرد شهردار از وظایف اعضای شورا است.
*اجرای کند پروژه ها از دلایل ترافیک در کلانشهر رشت
فرهاد شوقی یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت گفت: اجرای کند پروژه ها از دلایل بروز ترافیک در رشت است که اجرای پروژه ها در این کلانشهر با چنین سرعتی منطقی نیست.
وی به اجرای پروژه جمع آوری آب های سطحی در خیابان مطهری رشت اشاره و اظهار کرد: اجرای این پروژه مشکلاتی را برای تردد ایجاد کرده که ضروریست تا هر چه سریعتر برای اتمام آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: در زمان حاضر پروژه ها افتتاح شده ای در رشت مشاهده می شود که کمتر از یکی دو سال از افتتاح آنها نمی گذرد، اما دچار مشکلاتی هستند که به نظر می رسد افتتاح این پروژه ها بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت بیان کرد: بایستی کارگروهی برای مشخص شدن کیفیت پروژه های افتتاح شده، تشکیل شود و گزارشی در این رابطه تهیه شود.
وی با تاکید بر ضرورت پرداخت به موقع حقوق پرسنل شهرداری کلانشهر رشت ، نگهبانان، رفتگران و سایر گروه ها تصریح کرد: چرا شهردار به قول خود مبنی بر رعایت نظام پرداخت، عمل نکرده است؟ او بایستی در این رابطه پاسخگو باشد.
شوقی با بیان این که ما با شهردار هیچ تعارفی نداریم، خاطر نشان کرد: اگر شهردار توانایی مدیریت شهری را ندارد، استعفا دهد و خیال شهر، شورا و کارمندان را راحت کند و اگر استعفا نمی دهد، استیضاح شود.

*بسیاری از کارهای عمرانی شهرداری کلانشهر رشت جنبه تبلیغاتی دارد
مجید رجبی ویسترودی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با انتقاد شدید از عملکرد شهردار این کلانشهر گفت: بسیاری از کارهای عمرانی شهردار جنبه تبلیغاتی دارد.
وی اظهار داشت: به عنوان نمونه ، اجرای 22 پل عابر پیاده به یک شرکت واگذار می شود، اما شهردار برای اجرای هر پل، یک بار مراسم افتتاحیه می گذارد.
وی بار دیگر با تاکید بر چگونگی مناقصات در اجرای پروژه ها در شهرداری رشت خاطر نشان کرد: شهردار در این رابطه پاسخ شفافی بدهد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت تصریح کرد: ضمن احترام شخصی به شهردار، جایگاه قانونی ما حکم می کند تا عملکرد شهرداری را مورد نظارت قرار دهیم، هیچ خصومتی نیز با شهردار نداریم.

* ضرورت تسریع در اجرای پروژه ها
امیرحسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی رشت با تاکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های شهرداری این کلانشهر گفت: 13 پروژه جمع آوری آب های سطحی مانده از سال های گذشته، در رشت این کلانشهر را به چالش کشانده است.
وی با بیان این که نظارت بر آسفالت خیابان ها نیز بایستی دقیق انجام گیرد، اظهار داشت: هزینه های زیادی برای پروژه آسفالت در رشت انجام می گیرد بنابراین نظارت بیشتر، در این رابطه ضروری است.

*شهردار در رابطه به عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان، پاسخگو باشد
فاطمه شیرزاد یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز گفت: شهردار در رابطه با عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان بایستی پاسخگو باشد.
وی اظهار داشت: حقوق بازرسان خط تاکسیرانی و نگهبانان سه ماه پرداخت نشده و دریافت حقوق گروه های دیگر از زحمت کشان شهرداری نیز به تاخیر افتاده است.ایرنا