استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار رفع بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی است؛ از این رو دستگاه‌های استان باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،اسدالله عباسی روز (یکشنبه) در جلسه ستاد تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استان اظهار کرد: در زمان حاضر، قالب ۶.۲ دهم درصد بیکاری در گیلان از جامعه دانش آموختگان دانشگاهی است و حجم بیکاری دیپلم و زیردیپلم در این استان از این میزان اندک است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت بوده و راه نجات حوزه تولید و اشتغال کشور توجه به این شرکت‌ها است، اضافه کرد: ویژگی شرکت‌های دانش بنیان از میان برداشتن بیکاری دانش‌آموختگان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه با تاسیس هر شرکت دانش بنیان، بخشی از متقاضیان اشتغال جذب این شرکت‌ها می‌شوند، اضافه کرد: خلاقیت و نوآوری دانش‌آموختگان در شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد.

 وی با تاکید بر ضرورت توجه و حمایت دستگاه‌های اجرایی گیلان از شرکت‌های دانش بنیان خاطر نشان کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید به شرکت‌های دانش بنیان توجه کنند ؛ زیرا این شرکت‌ها در عرصه تولید و اشتغال نیازمند پشتیبانی هستند.

عباسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و نقشه راهی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ با عنوان “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” افزود: نقشه راه در کشور تدوین ، ضمن اینکه برش استانی نیز تعریف شده است؛اما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان در ادامه سخنانش تنها راه نجات اقتصاد را استفاده از دانش روز و هدایت تولیدات به سمت دانش بنیان عنوان و اضافه کرد: ایده‌ها باید تجاری سازی شود و متولیان امر باید برای تحقق این مهم توجه داشته باشند.

عباسی، توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط را هم مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این شرکت‌ها با سرمایه محدود می‌توانند به تولیدات دست یابند ضمن اینکه انعطاف پذیری آنان در تغییر بازار خوب است.

*راهبرد مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات در دستور کار جدی است

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن یازدهم اسفند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و با اشاره به اهمیت شرکت گسترده مردم در این عرصه اضافه کرد: مردم نمایندگانی متعهد، متخصص و شایسته را راهی مجلس کنند.

عباسی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند صورت گرفته است، اضافه کرد: راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در دستور کار جدی است.

88 شرکت دانش بنیان در گیلان فعال است

رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز با اشاره به فعالیت ۸۸ شرکت دانش بنیان در این استان گفت: پارک علم و فناوری گیلان از پارک های موفق و جزو پارک های برتر کشور شناخته شده‌است.

عبدالله حاتم‌زاده اظهار کرد: بیش از ۳۶۵ واحد فناور در استان گیلان فعال است که در تلاشیم تا واحدهای دارای قابلیت، به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند.

در این جلسه که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مشاور و سرپرست حوزه استاندار حضور داشتند؛ هر یک از مسئولان و دست اندرکاران شرکت کننده در این جلسه نیز به بیان نقطه نظرات خود در ارتباط با شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنها ارائه دادند.