بهراد زاکری با حمایت از تاسیس دبیرخانه روز رشت خواستار ارائه اساسنامه و آیین نامه مربوط به دبیرخانه روز رشت شد و همچنین تاکید به استفاده از پتانسیل افراد اهل فن خارج از شهرداری که یکی از پارامترهای غنی تر شدن دبیرخانه است.

به گزارش ندای گیلان،  پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با حضور رییس و اعضای کمیسیون شورا و مسئولین کتابخانه های عمومی شهر رشت و همچنین نویسنده فرهیخته گیلانی هوشنگ عباسی برگزار شد.

 رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اختصاص روز یازدهم دی ماه به موضوع کتابخوانی اظهار داشت: برای اینکه به لحاظ فرهنگی در هر زمینه ای بر روی جامعه اثر گذار باشیم در ابتدا باید فرهنگ همان موضوع را در خود نهادینه نماییم. به همین سبب امروز با ایجاد یک فضای فرهنگی، کمیسیون فرهنگی را اختصاص دادیم به کتابخوانی و معرفی کتاب .
 عاقل منش با اشاره به شهردار نداشتن شهر رشت افزود: در این شرایط سخت کارهای شهرداری در حال انجام است و باید از پرسنل و مدیران به خاطر برگزاری مراسمات روز رشت با وجود مشکلات قدردانی نمود.
وی شایستگی های مردم رشت را بیش از این عنوان کرد و مشکلات مالی را در رسیدن به ایده آل ها مانع دانست.
عاقل منش، تلاش و حرکت را از پارامترهای رسیدن به موفقیت دانست و افزود: اگر ما برای انجام امور حرکت کنیم مشکلات از جمله مشکلات مالی مانع رسیدن به هدف نخواهد شد و تجربیات گذشته به ما ثابت نمود که شهرداری تنها نیست و در اموری که مربوط به مردم باشد نهادها و ارگانها به یاری شهرداری خواهند آمد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا روز رشت را متعلق به همه شهروندان فرهیختگان برجسته ای که در آسمان رشت می درخشند دانست.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: از دیگر برنامه های ویژه روز رشت، اهدای گل به اولین نوزادی که در ساعت ۲۴ به دنیا می آید و همچنین هر زوجی که در این روز وصلت کنند با اهدای گل و تبریک این روز را گرامی خواهیم داشت.
بهراد ذاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با حمایت از تاسیس دبیرخانه روز رشت خواستار ارائه اساسنامه و آیین نامه مربوط به دبیرخانه روز رشت شد و همچنین تاکید به استفاده از پتانسیل افراد اهل فن خارج از شهرداری که یکی از پارامترهای غنی تر شدن دبیرخانه است.
فاطمه شیرزاد، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز با تیریک روز رشت به شهروندان شهر رشت، بیان داشت: با توجه به مشکلاتی که در شهرداری وجود دارد، خوشبختانه شاهد کارهای فاخر از اساتیدی فرهیخته در مراسم روز رشت هستیم.
وی استقبال مردم از این مراسم را نشانه فرهنگ دوست بودن شهروندان رشتی دانست و خواستار توجه ویژه به هنرمندان و پرداخت مطالبات این قشر فرهیخته شد.
فاطمه شیرزاد تاسیس دبیرخانه دائمی برای روز رشت را اقدامی مناسب خاطر نشان نمود و درخواست کرد: از ظرفیت تمام اساتید و فرهیختگان برای انجام هر چه بهتر امور استفاده شود.
وی از پرسنل و مدیران بابت زحمات و تلاشی که برای شهرداری در شرایطی که شهر شهردار ندارد تشکر کرد و بیان داشت: باید قدردان تلاش این عزیزان باشیم که با وجود تمام مشکلات کارهای خوب مانند مراسم های روز رشت را انجام می دهند. همچنین وی از همه اعضای شورا خواست که با صداقت انتخاب شهردار را در اسرع وقت به سرانجام مطلوب برسانند.
سخنگوی شورای شهر رشت در بخش دیگر صحبتهای خود چند تن از شهدای شاخص گیلان و همچنین فرهیختگان گیلانی اشاره نمود و افزود: باید قدردان شهدا و مفاخر خود باشیم که هر چه داریم مرهون زحمت های این عزیزان و همچنین خانواده های این بزرگان باشیم.
رسولی، نایب رییس شورای شهر رشت نیز هوشنگ عباسی را نویسنده ای فرهیخته عنوان کرد و بابت حضور این فرهیخته گیلانی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تشکر کرد.
رضا رسولی از بخشهای مختلف شهرداری همچنین دیگر نهادهای سطح شهر برای برگزاری روز رشت آن هم با دست خالی تشکر نمود و این را از دستاوردهای مدیران دانست.
وی التزام هرچه بهتر چنین مراسمی را مردم دانست و اشاره نمود که اگر مردم پشتوانه کارهای ما نباشند آن کار به یک امر ویترینی تبدیل خواهد شد.
در پایان به مناسبت روز رشت و نام گذاری روز یازدهم به عنوان روز کتابخوانی، محمد حسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، رضا رسولی نایب رییس شورا، فاطمه شیرزاد سخنگوی شورا، بهراد ذاکری عضو کمیسیون فرهنگی و عضو هیئت رییسه شورا هر کدام جداگانه به معرفی یک کتاب پرداختند.
همچنین در این بخش هوشنگ عباسی از نویسندگان مطرح گیلانی به معرفی چند کتاب از خود پرداخت.