دانشگاه گیلان برای سومین بار متوالی با ارتقای ۶۵ پله‌ای در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، رتبه ۱۹۸ را در جمع دانشگاه‌های سبز جهان و رتبه ۳ در میان دانشگاه‌های سبز کشور در امسال را از آن خود کرد.

به گزارش ندای گیلان،سعید رهسپار رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از پایگاه رتبه بندی بین المللی دانشگاه‌های سبز دنیا GreenMetric که در دانشگاه دولتی اندونزی مستقر است، دانشگاه گیلان برای سومین بار متوالی در این نظام رتبه بندی، با ارتقای ۶۵ پله‌ای در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، رتبه ۱۹۸ را در جمع دانشگاه‌های سبز جهان و رتبه ۳ در میان دانشگاه‌های سبز کشور در امسال را از آن خود کرد.

او افزود: دانشگاه گیلان با بهره گیری از مدیریت و برنامه ریزی صحیح در خصوص حمایت از محیط زیست و الگوسازی برای کاهش مصرف انرژی و گاز‌های گلخانه‌ای به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های ۲، ۳ و ۴ ملی در شاخص‌های آموزش، حوزه اقلیم و انرژی و مدیریت زیرساخت بین ۲۲ دانشگاه ایرانی صاحب صلاحیت در این رتبه بندی شده است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: رتبه بندی جهانی دانشگاهی گرین متریک با هدف ارائه چشم انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشور‌های مختلف راه اندازی شده است و از سال ۲۰۱۰ میلادی به صورت سالانه از ۶ شاخص کلیدی محیط زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش برای ارزیابی استفاده می‌کند.

سعید رهسپار افزود: گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم کرده است و سالانه بیش از ۱۰ هزار موسسه از سوی این نظام رتبه بندی ارزیابی می‌شوند و در نهایت فهرست موسسات برتر انتشار می‌یابد.

او در پایان تصریح کرد : امسال در فهرست رتبه بندی جهانی دانشگاهی گرین متریک  ۷۸۰ موسسه از ۸۵ کشور در سراسر جهان شرکت داشتند که دانشگاه وخنینگن هلند، دانشگاه آکسفورد انگلستان و دانشگاه کالیفرنیا-دیویس رتبه‌های برتر جهانی را از آن خود کرده اند.

 

لینک خبر: http://www.nedayegilan.ir/122585-2