نماینده رشت گفت:طی بازدیدهایی که با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از سایر دانشگاه‌های کشور داشتیم، دریافتیم که دانشگاه گیلان جزء مهجورترین و فقیرترین دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش ندای گیلان،جبار کوچکی‌نژاد در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان گیلان اظهار کرد: استان گیلان نخبه پرور است و هر چقدر دانشگاه‌ها توسعه یابند، استان هم عملکرد موفق‌تری خواهد داشت لذا هدف از برگزاری این جلسات کمک نمایندگان در حوزه قانونگذاری به دانشگاه‌هاست.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه رتبه ۲۶ دانشگاه گیلان در بحث بودجه آموزشی کشور خوب نیست، گفت: طی بازدیدهایی که با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از سایر دانشگاه‌های کشور داشتیم، دریافتیم که دانشگاه گیلان جزء مهجورترین و فقیرترین دانشگاه‌های کشور است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم دانشگاه گیلان از محل صندوق شرکت‌های دانشگاه بنیان ۳۰ درصد است، تصریح کرد: مقرر شده که یک درصد از اعتبارات پژوهشی دانشگاه گیلان از محل شورای عتف پرداخت شود و همچنین ۳ درصد بودجه شرکت‌های دولتی باید در پژوهش هزینه شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ سطح علمی و سواد بالا هستیم، گفت: متاسفانه عدم برخی امکانات و اعتبارات پژوهشی باعث خروج نخبگان ما از استان می‌شود به این دلیل که به شدت از لحاظ فضای فیزیکی و امکاناتی عقب هستیم. لذا باید عزم جمعی صورت گیرد تا بتوانیم در آینده شاهد کسب رتبه‌های خوب در دانشگاه‌های استان باشیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم، افزود: طبق قانون برنامه باتوجه به اینکه استان مرزی هستیم باید یک درصد از دانشجویان ما، خارجی باشند. همچنین حدود ۳۰ درصد دانشجویان ما باید تحصیلات تکمیلی داشته باشند که در استان کمتر از ۱۰ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای، پیام‌نور، علمی کاربردی، جهاددانشگاهی، آزاد، پارک علم و فناوری، علوم پزشکی، تصریح کرد: رسالت جهاددانشگاهی، صرفا تربیت دانشجو نیست بلکه اهم مسئولیتش پژوهش شناسی است و این نهاد در زمینه علمی پیشرو است.