رییس شورای شهر رشت جذب و دعوت شهروندان در مدیریت شهر و تصمیم سازی ها را اصلی ترین هدف مدیریت شهری دانست .

به گزارش ندای گیلان، رییس شورای شهر رشت در نشستی صمیمی با جمعی از دختران نخبه دانش آموز از آنها تقدیر بعمل آورد.

سید امیرحسین علوی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در بین جوانان شایسته شهر رشت امید به فردای روشن شهر را در گرو حمایت از این ظرفیت قابل توجه دانست.

وی با ذکر این مطلب که تشریح و توضیح مسائل و مشکلات مد نظر شما نخبگان در حوزه مسائل مدیریت شهری مستلزم زمان کافی میباشد، ابراز داشت: اعضای شورای شهر به عنوان منتخبین شهروندان در تلاش جهت رفع مشکلات موجود میباشند. لیکن نظام برنامه ریزی در کشور هنوز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب در حال تجربه میباشد و التزام به رویکرد ایرانی اسلامی به عنوان محوری ترین موضوع مدیریت کشور امروز چالشی برای استکبار جهانی محسوب میگردد و این تقابل قطعا هزینه هایی همچون خلل در سرعت توسعه در برخی حوزه ها برای کشور به جا خواهد گذاشت که باید با اتکا به ظرفیت جوانان و تلاش مضاعف مدیران و مسئولین از این چالش عبور کرد.
علوی بیان داشت: از دوره چهارم شورای شهر در خصوص اصلاح امور و مباحث و ساختار شهرداری اصلاحات بنیادی و هدفمند آغاز گردیده و تاکنون نیز ادامه دارد که باعث دستاوردهای قابل توجه ای گردیده است و امروز مدیریت شهری بیش از وظایف محوله خود برای لایه های مختلف اقشار و شهروندان در حال تدوین برنامه و خدمت است.
وی افزود: وقتی عنوانی همچون “شهر ایده آل” را برای رشت انتخاب کردیم تا با این افق دید به سمت توسعه پایدار و رونق شهر پیش رویم تحقیقات بعمل آمده نشان داد، هیچ محتوایی برای این عنوان وجود ندارد و با بکارگیری تیمی متخصص از جوانان این شهر به تشریح اهداف مدنظر پرداختیم و امروز در حوزه برنامه مندی دارای نقشه راه میباشیم که این اولین گام اساسی در حوزه مدیریت منابع مالی و انسانی و خدمات برای شهرداری محسوب می گردد.
رییس شورای شهر رشت جذب و دعوت شهروندان در مدیریت شهر و تصمیم سازی ها را اصلی ترین هدف مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: باور داریم حضور مردم و علی الخصوص جوانان در قالب اتاق ایده و شورا یاری ها و پیگیری مشکلات و معضلات در کنار مجموعه مدیریت شهری یقینا باعث ارتقا بهره وری خدمات شهرداری خواهد شد و مجموعه شورای پنجم عزم خود را جهت رسیدن به این هدف جزم کرده است.
وارسته مالک دبیرستان دخترانه وارسته به تشریح فعالیتهای منحصر به فرد این دبیرستان در حوزه های مختلف علمی از قبیل کسب افتخارات ملی از سوی دانش آموزان این دبیرستان در رشته های سلول های بنیادی و علوم اعصاب پرداخت و از رییس شورای شهر خواستار توجه ویژه به نخبگان این دبیرستان شد.
در انتها رییس شورای شهر رشت از افتخار آفرینان این دبیرستان با اهدا لوح تقدیر کرد.