فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی گیلان با اشاره به وقوع حریق در ۴ هکتار از اراضی جنگلی این استان گفت: علت شروع آتش سوزی ها اغلب عوامل انسانی بوده است.

به گزارش ندای گیلان  به نقل از فارس، محمد قربانی لرد با اشاره به اینکه آتش سوزی در ۴ هکتار از مناطق جنگلی استان گیلان، اظهار کرد: این آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی شهرستان‌های رشت، لاهیجان، رودبار، رضوانشهر و لنگرود رخ داد.

وی ادامه داد: به همت مأموران یگان حفاظت، آتش نشانی، نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، هلال احمر، نیروی انتظامی و همیاران طبیعت به سرعت مهار شد.

سرهنگ قربانی لرد با اشاره به وقوع بیشترین حریق در مناطق جنگلی دست کاشت و درختان سوزنی برگ در این ۵ شهرستان، افزود: بر اثر این حریق‌ها ۳۵۰ هکتار از مناطق جنگلی در اسکده لاکان رشت، ۲۰ هزار مترمربع در زمیدان لاهیجان، ۱۵ هزار مترمربع در نقله بر رودبار، ۷ هزار مترمربع در رودبارسرای بالا در رضوانشهر و هزار مترمربع در حسین آباد چاف و چمخاله لنگرود دچار خسارت شد.

وی علت شروع آتش سوزی در بیشتر این حریق‌ها را عامل انسانی و بی احتیاطی عنوان کرد و گفت: علت دقیق آتش سوزی‌ها و میزان خسارت در دست بررسی است.