همکاران بی بی سی بیش از دو سال است که در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب آور نیست!

ندای گیلان: انتشار خبر اعطای مجوز به شبکه بی بی سی برای حضور یک هفته ای در ایران جهت ساخت مستندی پیرامون مذاکرات هسته ای از سوی سخنگوی وزارت ارشاد موجب حیرت اهالی رسانه در داخل کشور شد اما بررسی برنامه های پخش شده از بخش فارسی زبان این شبکه نشان می دهد که همکاران بی بی سی فارسی بیش از دو سال است که در سایه غفلت مسئولان اقدام به تولید سوژه های ارسالی از مقر این شبکه در لندن برای سیاه نمایی و تبلیغ علیه کشورمان می‌کنند و ورود خبرنگاران بخش انگلیسی آن زیاد تعجب آور نیست!
سابقه سیاه این رسانه انگلیسی در ماجرای فتنه 88 و حمایت از عناصر اغتشاشگر و هدایت آشوبگران در آن موجب شد تا مجوز حضور خبرنگاران این شبکه در داخل کشور لغو شود و بر همین اساس مسئولان کشور همکاری با این شبکه به دلیل تلاش برای “براندازی” را ممنوع کرده و اعلام کردند که در صورت همکاری با بی بی سی فارسی نسبت به برخورد با عوامل، اقدام خواهد شد.
نکته اساسی در این حساسیت مسئولان امنیتی نسبت به همکاری با بی بی سی فارسی در این است که سرویس اطلاعاتی انگلیس در پوشش این شبکه، فاز جدیدی از فعالیت‌های مخرب و ضد ایرانی را شروع کرده و ورود نهادهای اطلاعاتی کشور علاوه بر ایجاد سد در برابر فعالیت‌های مخرب انگلیس، به منزله پیشگیری از آلوده شدن افراد بیشتری در دام سرویس اطلاعاتی آن کشور بود.
از سوی دیگر بی بی سی فارسی فراگیرترین کانون تجمع انواع و اقسام عناصر و گروهک های ضدانقلاب است و معاندترین و محارب ترین عناصر گروهک ها در آنجا جمع شده اند؛ از حزب بهائیت که شاکله اصلی بی بی سی را تشکیل می دهد تا سلطنت طلبان، منافقین، عناصر توده ای، پژاک، کومله، دموکرات، تجزیه طلب و عناصر شاخص فتنه که اخیرا شیطان پرستان هم به آنها اضافه شده اند.
اگر چه در سال‌های گذشته در چند نوبت نسبت به دستگیری همکاران این شبکه در داخل کشور اقدامات مناسبی صورت گرفت، اما با غفلت نهادهای مسئول در این قضیه، در دو سال اخیر دوباره برخی افراد با نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره همکاری با این شبکه، به ساخت مستند، فیلم و تهیه خبر جهت ارسال به این شبکه اقدام کرده‌اند و با توجه به عدم برخورد قانونی با این افراد، گویا دیگران نیز با استفاده از این غفلت نسبت به پر کردن آنتن شبکه بی بی سی فارسی و تولید محتوا و پرداختن به سوژه های ارسالی از سوی مسئولان این شبکه ترغیب شده و این همکاری روندی صعودی به خود گرفته است.
بی بی سی فارسی از آغاز تاسیس خود با تولید برنامه‌ای به نام “آپارات” تلاش می‌کند تا فیلمسازان داخلی را به سوی خود جذب و با پرداخت مبالغ کلان، سوژه های مورد نظر خود را که اغلب با محوریت سیاه نمایی از وضعیت داخلی کشور است را به کارگردانان جوان منتقل کرده و از این طریق به ماموریت خود برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی در فضای رسانه ای بپردازد.
در این مجال به چند مورد از آثار تولیدی که به راحتی در داخل کشور با محتوای سیاه نمایی از وضعیت داخلی ساخته شده و از آنتن بی بی سی فارسی پخش شده است، اشاره می شود:
1) فرشاد فداییان را می‌توان یکی از افراد فعال در تولید محتوا و در اختیار قرار دادن آثار خود به به شبکه دولتی انگلیس معرفی کرد.
از آثار وی که در فاصله فروردین تا مردادماه سال جاری از بی بی سی فارسی پخش شده است، می‌توان به “انگشت‌های پای چپ”، “ذاکر”، “آخرین بازمانده: شهربانو”، “سنگ، مادر خاموش”، “گیسو”، “از پدر …”، “ماسوله با خسرو می‌خندد” و… اشاره کرد./کنگان